صدور کارت سبز کرونا در کشورهای اروپایی

کارت سبز کرونا، تاییدیه واکسیناسیون یا سالم بودن افراد است که در هفته‌های اخیر در بین مردم جهان رایج شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت ایتالیا به تازگی اعلام کرده است که از تاریخ یکم سپتامبر، افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور باید کارت واکسیناسیون، مدارک بهبودی از بیماری COVID-19 یا نتیجه منفی آزمایش اخیر خود را ارائه دهند همچنین از آنها خواسته شد تا از تاریخ ۶ اوت، برای ورود به مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها و موزه‌ها، مجوز COVID-19 یا کارت سبز (green pass) خود را به همراه داشته باشند.

کارت سبز کرونا چیست؟

در واقع کارت سبز، تاییدیه واکسیناسیون یا سالم بودن افراد است که در هفته‌های اخیر در بین مردم جهان رایج شده است. همچنین داشتن کارت سبز، یکی از راهکارهای جدید برای ادامه فعالیت مشاغل غیر ضروری بوده و باعث محدود شدن گسترش ویروس کرونا می‌شود.

دانمارک، نخستین کشور اروپایی بود که طرح استفاده از کارت سبز را اجرا کرد، به گونه‌ای که افراد واکسینه شده همچنین کسانی که تست کرونای آنها منفی بود می‌توانستند وارد فضاهای عمومی شوند.

سپس کشورهای فرانسه و اسپانیا نیز از این روش پیروی کرده و در ایالات متحده نیز طرح مشابهی برای اطمینان از ورود افراد غیر آلوده به COVID-19 به مکان‌هایی که ویروس به راحتی در آن گسترش می‌یافت، اعمال شد.

صدور کارت سبز کرونا در کشورهای اروپایی

در چه مکان‌هایی افراد باید کارت سبز را ارائه دهند؟

در کشور ایتالیا کارت سبز به عنوان گواهی دیجیتالی اتحادیه اروپا برای نداشتن بیماری COVID-19 محسوب می‌شود و افراد باید آن را برای ورود به فضاهای سرپوشیده مانند موزه‌ها ، استادیوم‌های فوتبال ، سالن‌های ورزشی ، پارک‌های موضوعی (theme parks)، چشمه‌های آب معدنی ، استخرها و تئاترها ارائه دهند.

هفته پیش دولت ایتالیا اعلام کرد که از اول ماه سپتامبر افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید کارت سبز خود را تمدید کنند و برای سوار شدن به قطار، هواپیما، اتوبوس و کشتی آن را ارائه دهند.

در حقیقت کارت سبز، به منظور تشویق افراد برای تزریق واکسن کرونا به دو صورت دیجیتالی یا کاغذی ارائه می‌شود، زیرا گونه دلتا به سرعت در سراسر ایتالیا در حال گسترش است. دارنده این کارت در ایتالیا باید یکی از واکسن‌های AstraZeneca ، Pfizer ، Moderna یا Johnson & Johnson را تزریق کرده، در ۴۸ ساعت گذشته نتیجه آزمایش او منفی بوده و یا در ۶ ماه گذشته از ویروس کرونا بهبود یافته باشد.

صدور کارت سبز کرونا در کشورهای اروپایی

گردشگران باید کارت سبز کرونا داشته باشند؟

افرادی که از کشورهای اروپایی به ایتالیا سفر می‌کنند، باید برای ورود به این کشور گواهینامه دیجیتالی COVID-19 اتحادیه اروپا را ارائه دهند سپس آنها می‌توانند از این گواهینامه برای ورود به مکان‌های طرح کارت سبز استفاده کنند.

درهای کشور ایتالیا برای گردشگران کشورهای کم خطر غیر از اتحادیه اروپا نظیر ژاپن و کانادا باز است و افرادی که از این کشورها می‌آیند باید یک مدرک سلامت مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و ایتالیا را ارائه دهند. برای آمریکایی‌ها، این مجوز "کارت سفید" با نشان CDC است. به گفته سفارت آمریکا در ایتالیا ، از این کارت‌های واکسیناسیون می‌توان برای ورود به فضاهایی که کارت سبز مورد نیاز است استفاده کرد.

به گفته دولت ایتالیا، اسناد رسمی COVID که در کشورهای کانادا، انگلستان و ژاپن صادر شده است نیز از گردشگران پذیرفته می‌شود. اگر افراد واکسینه نشده باشند باید ۴۸ ساعت قبل از سفر از طریق تست PCR یا آنتی‌ژن، آزمایش شوند.

کد خبر 514817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکوفه فولادگر IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 1
    امیدوارم در ایران نیز چنین قوانینی اعمال شود