نشست کمیسیون شوراها با حضور دو وزیر میراث فرهنگی و نیرو

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از حضور دو گزینه‌ی پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و نیرو در این کمیسیون خبرداد.

روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون امروز میزبان دو گزینه‌ی پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و نیرو بود همچنین جلسه روز گذشته با خطیب گزینه‌ی پیشنهادی وزارت اطلاعات که به دلیل کسالت وی لغو شده بود، عصر فردا برگزار می‌شود.

وی افزود: محرابیان در ابتدای جلسه به ارائه برنامه‌های خود پرداخت همچنین وی چالش اصلی حوزه برق از منظر وزیر پیشنهادی نیرو، کمبود برق بود که علت آن را عدم ساخت نیروگاه متناسب با افزایش تقاضای برق در سال‌های اخیر دانست و گفت برای ساختار نیروگاه در فرصت ۴ ساله، تلاش خواهد کرد. وزیر پیشنهادی وزارت نیرو معقتد بود موضوع ماینرها و استخراج رمزارز که موجب مصرف زیاد برق است باید قانونمند شود تا مشکلی در تأمین برق ایجاد نشود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: محرابیان برنامه‌های خود را در حوزه آب مطرح کرد وی معتقد بود در حال حاضر ۷۵ درصد روستاها به لحاظ آب شرب تحت پوشش هستند که طبق وعده وی قرار است این میزان بعد از ۴ سال به ۹۰ درصد برسد همچنین میزان تنش‌های آبی در شهرهای دارای بحران آب را نیز بعد از ۴ سال، به صفر خواهد رساند.

وی با اشاره به حضور ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در این کمیسیون گفت: ضرغامی بعد از بیان سرفصل برنامه‌های خود، اولویت‌های این حوزه را با سرفصل رفع محرومیت در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت اساساً حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند کشور را در شرایط معمول و حتی کرونایی رو به جلو ببرد.

نجابت افزود: سپس نمایندگان نظرات خود را در حوزه‌های مطرح شده، شفاف و صریح گفته و بر مطالبه وعده‌های داده شده تأکید کردند که ضرغامی نیز در پاسخ مطالبی را در جهت تحول در عرصه گردشگری ارائه کرد؛ در یک کلام مهم‌ترین مطلب وی این بود که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کادر وزارتخانه باید پناهی برای فعالان این حوزه باشند و آنها را پشتیبانی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته قابل توجه در برنامه‌های وزرای امروز و سایر وزرا که در کمیسیون حاضر شدند این بود که جدیت در تعامل با مجلس و اعتنا به ایده‌ها و نظرات نمایندگان داشته باشند.

کد خبر 514757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.