مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌ می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی Redmi Note 8 Pro در ماه اوت ۲۰۱۹ معرفی شده و در سپتامبر ۲۰۱۹ عرضه شده است. گوشی Redmi Note 8 Pro‌، یک گوشی هوشمند میان رده است و نیز از جدیدترین نماینده‌های برند شیائومی در سری گوشی‌های اقتصادی است.

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

جنس قاب پشتی از گوریلاگلس پنج است که باعث ایجاد مقاومت خوبی برای این گوشی می‌شود. در پشت بدنه ردمی نوت ۸ پرو یک دوربین چهارگانه به همراه فلش LED و حسگر اثر انگشت وجود دارد و لوگوی ردمی در پایین آن خودنمایی می‌کند.

این گوشی در ابعاد ۴.۱۶۱*۴.۷۶*۸.۸ میلی متر است و وزنی معادل ۲۰۰ گرم دارد که با توجه به باتری و صفحه نمایش بزرگ وزن مناسبی برای Redmi Note 8 Pro است. در سمت راست گوشی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید پاوروجود دارد. در لبه پایینی گوشی درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و اسپیکر دیده می‌شود. لبه بالایی میزبان فرستنده مادون قرمز و میکروفون دوم برای حذف نویز وجود دارد.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌+ قیمت

صفحه نمایش گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

صفحه نمایش ردمی نوت ۸ پرو یک صفحه نمایش ۵۳.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است. نسبت تصویر در این صفحه نمایش ۱۹.۵:۹ است و به لطف ناچ قطره‌ای نسبت نمایشگر به بدنه، به عدد ۸۴/۹ درصد رسیده است. نمایشگرهای LCD پر مصرف تر از نمایشگرهای LED است و همین امر سبب می‌شود که از دوام باتری کم شود.

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو دارای یک دوربین چهارگانه و یک فلش LED است. دوربین اصلی دستگاه ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/1.9 است. دوربین فوق عریض از یک سنسور هشت مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند.

دوربین ماکرو این گوشی یک سنسور دو مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4 دارد و می‌تواند از سوژه‌های نزدیک به خوبی عکسبرداری کند. دوربین عمق سنج دو مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4 برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین این گوشی به قابلیت عکاسی HDR، پانوراما و حالت شب هم مجهز است و می‌تواند فیلم‌های 4k و فیلم‌های فوق آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت HD ضبط کند. در جلوی گوشی وظیفه ثبت عکس‌های سلفی به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 سپرده شده است که قابلیت عکاسی HDR و پانوراما را در دل خود جا داده و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌+ قیمت

اسپیکر و هدفون گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

بلندگوی گوشی Redmi Note 8 Pro در پایین گوشی تعبیه شده است و صدای آن از برخی رقبای این گوشی پایین‌تر است. ولی صدا به اندازه کافی بلند است و برای گوش دادن موسیقی یا شنیدن هشدارها کاملاً کارآمد است همچنین می‌توان گفت صدای هدفون کیفیت مناسبی دارد.

سخت افزار گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

شیائومی در گوشی ردمی نوت هشت پرو از پردازنده ۱۲ نانومتری Mediatek Helio G90T استفاده کرده است که با همراهی پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 قدرت و توان پردازشی این گوشی را تأمین می‌کند. پردازنده هشت هسته‌ای این گوشی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس دو گیگاهرتز استفاده می‌کند. شیائومی این گوشی را در نسخه‌های (۶۴ و ۱۲۸ با ۶ گیگابایت رم) و (۱۲۸ و ۲۵۶ با هشت گیگابایت رم) عرضه کرده است و با استفاده از کارت حافظه جانبی می‌توان حافظه گوشی خود را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌+ قیمت

نرم‌افزار گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

ردمی نوت هشت پرو با نسخه ۹ از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI 10 عرضه شده است و از اندروید ۱۰ و MIUI 11 برای این گوشی پشتیبانی می‌کند.

باتری گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

گوشی Redmi Note 8 Pro از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند، این گوشی از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. برای شارژ کامل آن حدود یک ساعت زمان لازم است. شرکت شیائومی نیز یک شارژر ۱۸ واتی درون جعبه به همراه گوشی موبایل عرضه کرده است.

مزایای گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

  • کیفیت ساخت بالا و طراحی محکم
  • پشتیبانی از کارت microSD
  • بزرگنمایی دیجیتال عالی
  • باتری قدرتمند
  • صفحه نمایش بزرگ

معایب گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

  • وزن زیاد

محتویات جعبه شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

درون جعبه گوشی Redmi Note 8 Pro علاوه بر خود گوشی، یک شارژر ۱۸ واتی به همراه کابل، یک قاب محافظ، سوزن سیم کارت و دفترچه راهنما دیده می‌شود و مثل گذشته خبری از هدفون درون جعبه این گوشی نیست.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌+ قیمت

قیمت گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro‌ با حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایت و با رم ۶ و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود چهار میلیون ۹۴۰ هزار تومان تا ۵ میلیون ۸۳۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

سخن آخر...

صفحه نمایش بزرگ، عملکرد خوب دوربین و باتری قوی از جمله دلایلی است که باعث انتخاب این محصول توسط کاربران می‌شود.

کد خبر 514743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.