پایش و شناسنامه‌دار کردن ایستگاه‌های ODC فیبر نوری در سمنان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: در راستای هوشمندسازی شهری تمامی ایستگاه‌های ODC فیبر نوری شهر جهت تسهیل روند کار، شناسایی و کدگذاری شده است.

وحید پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر لزوم اجرای این طرح اظهار کرد: کابینت توزیع فیبر نوری یا ODC ، کابینتی است که در آن امکان اتصال، توزیع، ذخیره سازی و مدیریت کابل‌های فیبر نوری وجود دارد و می‌توان از آن در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد این کابینت‌ها به صورت فولاد ضد زنگ معمولی و فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا موجود است.

وی افزود: مسئله وجود اطلاعات مکانی و شناسنامه‌دار کردن ODC های فیبر نوری در شهر همواره یکی از دغدغه‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان بود که با شناسایی و پایش آنها علاوه بر پوشش دادن تمامی اطلاعات مربوط در حوزه فیبر نوری در سامانه داده‌های مکانی، امکان دسترسی سریع و آسان و گزارش اطلاعاتی کامل آنها فراهم شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: برای بهره‌گیری از این کار، تمامی ODC ها با یک کد منحصر به فرد شناسنامه دار شده‌اند و علامت شناسایی ایستگاه جهت تسهیل کار روی تمام تجهیزات و ایستگاه‌هایی که در نقشه عملیاتی نشان داده شده نصب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: روی این برچسب‌ها، اطلاعاتی از قبیل شماره و کد ODC فیبر نوری، آدرس و شماره تماس سازمان مرتبط با زیرساخت و توسعه شبکه فیبر نوری جهت ارتباط شهروندان در صورت بروز مشکلات و خرابی‌های احتمالی همچنین اطلاع سازمان‌ها و ادارات دیگر از ODC های فیبرنوری شهرداری سمنان جهت هماهنگی‌های بین سازمانی درج شده است.

کد خبر 514712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.