علت قطعی برق گسترده دیروز

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: شب گذشته ۲۳ بار خاموشی توسط رله‌های‌ فرکانسی در استان اصفهان اعمال شده است، حتی برق اداره برق نیز اکنون قطع شده است، مسلماً بخش زیادی از این اضافه باری که بر شبکه تحمیل شده ناشی از استخراج رمز ارزها به صورت غیر قانونی است.

سید محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شب گذشته ۲۳ بار خاموشی توسط رله‌های فرکانسی در استان اصفهان اعمال شده است، اظهار کرد: تولید برق در کشور با خارج شدن چند واحد نیروگاهی در هرمزگان و برخی استان‌ها از مدار به دلیل اشکالات فنی، کاهش یافته و همزمان با افزایش مصرف نیز رو به رو هستیم که منجر به عملکرد رله‌های فرکانسی و اعمال خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی، شده است.

وی افزود: در استان اصفهان نیز ظرفیت هزار مگاواتی کارون ۴ و واحد پنج نیروگاه اصفهان با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات از مدار خارج شده است؛ همزمان نیز مصرف بسیار بالا است و مردم حاضر نیستند لامپ‌های اضافه را خاموش کنند.

بیش از هزار مگاوات برق برای استخراج رمز ارز استفاده می‌شود

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در پاسخ به این سوال که نقش استخراج ارزهای دیجیتال در این خاموشی‌ها چیست؟، گفت: مسلماً بخش زیادی از این اضافه باری که بر شبکه بر تحمیل شده ناشی از استخراج رمز ارزها به صورت غیرقانونی است فقط در استان اصفهان تا کنون بیش از ۵۵ مگاوات مصرف غیرمجاز برق برای این کار کشف شده است، این نشان می‌دهد در سطح کشور نیز حداقل هزار مگاوات برق برای استخراج رمز ارزها مصرف می‌شود.

تعطیلات آینده تأثیر چندانی در کاهش مصرف برق ندارد

نوحی با اشاره به تعطیل شدن کشور در روزهای آینده اضافه کرد: البته به نظر می‌رسد این تعطیلات تأثیر چندانی در کاهش مصرف برق نداشته باشد زیرا به دلیل شرایط شیوع کرونا در کشور مردم در تعطیلات در خانه‌هایشان می‌مانند و برق به همان اندازه مصرف می‌شود، به طور کلی شیوع کرونا نیز در افزایش مصرف برق مؤثر بوده زیرا مردم زمان‌های بیشتری را در خانه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه حتی برق اداره برق اکنون قطع شده است، تصریح کرد: رله‌های فرکانسی شب گذشته برای ۲۳ امین بار در ساعت یک و شش دقیقه بامداد عمل کرده که نشان می‌دهد در آن زمان بار مصرف برق در کل کشور بالا بوده است.

برق بیمارستان‌ها حتماً با اطلاع قبلی قطع می‌شود

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در رابطه با قطعی برق در بیمارستان‌ها گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان علوم پزشکی برگزار شد، قرار شد به جز بیمارستان‌هایی که از دو فیدر تغذیه می‌شوند، همه بیمارستان‌ها به دیزل ژنراتور مجهز شود و سایر بیمارستان‌ها نیز حتماً پیش از قطعی برق به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 514642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.