خبری از واکسیناسیون فعالان گردشگری نیست!

رئیس انجمن صنفی هتلداران استان اصفهان، گفت: این روزها یکی از معضلات بزرگ در خدمات گردشگری بحث لزوم واکسیناسیون است. هنوز هم چراغ سبزی به ما نشان داده نشده و نمی‌دانیم چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

کریم بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره واکسیناسیون پرسنل هتل‌ها اظهار کرد: این موضوع به صورت مرتب پیگیری می‌شود و از آنجایی که یکی از ملاک‌های اصلی شیوع بیماری را "سفر" می‌دانند و طبیعتاً بخشی از همین سفرها اجتناب ناپذیر و اجباری است، همینطور با توجه به این واقعیت که پرسنل هتل‌ها ارتباط مستقیم با مهمانان دارند، بنابراین واکسیناسیون این قشر یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: فعالیت این قشر یک فعالیت خدماتی و فرهنگی است و نوع ساختار شغل پرسنل هتل این است که در ارتباط با افراد مختلف هستند. این موضوع، می‌طلبد که واکسیناسیون پرسنل هتل و هتلداران در اولویت باشد. علیرغم پیگیری‌های بسیار، متأسفانه گشایشی در این امر وجود نداشته تا هم مهمانان و هم پرسنل هتل در برخوردهای این سفرهای ضروری از ایمنی نسبی برخوردار باشند.

رئیس انجمن صنفی هتلداران استان اصفهان ادامه داد: این روزها یکی از معضلات بزرگ در خدمات گردشگری بحث لزوم واکسیناسیون است با این حال هنوز هم چراغ سبزی به ما نشان داده نشده و نمی‌دانیم چه زمانی نوبت به ما می‌رسد. این مسئله باید به خوبی منعکس شود تا به گوش مسئولان مربوطه برسد البته بحث‌های قبلی از جمله کساد، ضرر و زیان‌ها و تعدیلی واحدها هنوز هم مطرح است اما فعلاً مسئله اصلی واکسیناسیون است.

بیگی تاکید کرد: فعالان حوزه گردشگری درخواست دارند که واکسیناسیون این قشر در اولویت اول قرار بگیرد. با وجود اینکه در واحدهای گردشگری به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، به هر حال واکسیناسیون ایمنی را بالا می‌برد و بازدارنده‌ای برای شیوع بیماری است. یکی از نیازهای لازم جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا این است که پرسنل مراکز اقامتی واکسینه شوند.

بر اساس پیگیری خبرنگار ایمنا، مهدی عسگری، مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در این باره تصریح کرد: اولویت‌بندی تزریق‌ها بر اساس سند ملی انجام می‌گیرد. زمانی که نوبت به فعالان گردشگری برسد حتماً این موضوع از رسانه‌ها جمعی اعلام می‌شود. همه طیف‌ها و واحدها درخواست واکسیناسیون دارند، اما ما بر اساس آنچه که وزارتخانه اعلام می‌کند عمل می‌کنیم.

کد خبر 514627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.