وجود ناهماهنگی در واکسیناسیون/ سیر صعودی پیک پنجم ادامه دارد

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ما هنوز در مسیر صعودی موج پنجم هستیم و ممکن است دو تا سه ماه ادامه یابد و هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده‌ایم تا وقتی ترددها و رعایت‌ها کنترل نشود در اوضاع بحرانی باقی خواهیم ماند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا ویروس، اظهار کرد: در شهر اصفهان هشت مرکز برای واکسیناسیون و در استان ۲۶ مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون وجود دارد، تاکنون در استان اصفهان حدود ۹۰۰ هزار نفر یک نوبت و ۲۶۲ هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد واکسن تزریقی ابتدا سینوفارم و سپس آسترازنکا است، ادامه داد: به طور میانگین حدود ۷۰ درصد سالمندان ۶۰ سال به بالا در استان اصفهان واکسن زدند، اما اگر ۵۵ سال به بالا را ملاک بگیریم تاکنون ۶۸ درصد از سالمندان واکسن زده‌اند که البته این رقم ادامه دارد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر متولدین سال ۴۸ به بعد واکسینه می‌شوند، تصریح کرد: حدود ۲۴ درصد مردم استان اصفهان یک نوبت و هفت درصد دو نوبت را دریافت کنند.

واکسن کونژوگه وارد چرخه واکسیناسیون نشده است

وی با بیان اینکه واکسن کونژوگه هنوز وارد چرخه واکسیناسیون نشده است، افزود: دانشجویان شاغل در حوزه علوم پزشکی در حال واکسینه شدن هستند و حتی دانشجویان اصفهانی در رشته‌های علوم پزشکی که در شهرها و حتی کشورهای دیگر درس می‌خوانند را واکسن می‌زنیم، اما هنوز دستورالعملی برای واکسیناسیون دانشجویان غیر علوم پزشکی اعلام نشده است.

فدایی با اشاره به اینکه گاهی برای انجام واکسیناسیون گروه‌های جدید ناهماهنگی با دانشگاه اصفهان پیش می‌آید، اضافه کرد: برخی دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها واکسینه شدند در صورتی که هنوز زمان واکسیناسیون آن‌ها اعلام نشده و قرار بوده هیئت علمی دانشگاه‌ها واکسن بزنند، اگر واکسیناسیون بدون هماهنگی انجام شود واکسن کم می‌آوریم البته هر روز یک دستور می‌آید و گروه‌های جدید برای واکسینه شدن اضافه می‌شوند.

در مسیر صعودی موج پنجم کرونا قرار داریم

وی با تاکید بر اینکه زندانیان نیز در حال واکسینه شدن هستند، تصریح کرد: در این زمینه نتایج هنوز مشخص نشده و پرسنل نیروی انتظامی هم به تدریج در حال واکسینه شدن هستند، آمار واکسیناسیون گروه‌های شغلی را جداگانه ثبت نمی‌کنیم البته بیماران خاص از ابتدا قرار است برای واکسن زدن ثبت نام کنند اما آمار جداگانه این گروه استخراج نشده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: ما هنوز در مسیر صعودی موج پنجم هستیم و این مسیر ممکن است دو تا سه ماه ادامه یابد و هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده‌ایم. تا وقتی ترددها و رعایت‌ها کنترل نشود در اوضاع بحرانی باقی خواهیم ماند.

کد خبر 514604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.