سقوط هواپیمای اطفای حریق در آدنا ترکیه

وزارت دفاع روسیه امروز درباره سقوط هواپیمای اطفای حریق این کشور در مجاورت استان آدانا اعلام کرد: در این حادثه هر ۸ سرنشین شامل ۵ نظامی روسیه و ۳ خدمه ترکیه کشته شدند.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه و در پی سقوط یک فروند هواپیمای اطفای حریق در ترکیه اعلام کرد که این هواپیما از نوع «بی ئی ۲۰۰» متعلق به این کشور بوده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: هر ۸ سرنشین هواپیمای سقوط کرده شامل ۵ نظامی روسیه و ۳ خدمه ترکیه، کشته شده‌اند. این حادثه در مجاورت استان آدانا روی داده است.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که یک فروند هواپیمای اطفای حریق متعلق به اداره کل جنگلداری ترکیه، در قهرمان‌ماراش این کشور سقوط کرد؛ متعاقب این حادثه تیم‌های جست و جو و نجات به منطقه اعزام شدند.

عمر فاروق جوشقون، فرماندار قهرمان‌ماراش در این خصوص گفت: در طول روز بر اثر اصابت صاعقه در منطقه جنگلی ایلیجا در شهر «اون‌ایکی شوبات» آتش سوزی رخ داد و در تلاش برای خاموش کردن آن بودیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای آتش سوزی جنگل از زمین و هوا آغاز شده بود، اضافه کرد: هواپیمایی نیز به منطقه اعزام کردیم؛ اما چندی بعد ارتباط با آن قطع شد و سقوط کرد. هم اکنون تیم‌های زیادی را به منطقه سقوط هواپیما اعزام کرده‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 514574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.