سفیر افغانستان: فشار طالبان بر غنی برای استعفا است

سفیر افغانستان در آمریکا اعلام کرد که گروه طالبان در حال فشار بر اشرف غنی رییس جمهوری این کشور برای استعفا از سمت خود است.

به گزارش ایمنا، عادله راز اظهار کرد: این خواسته‌ای است که گروه طالبان از روز اول به دنبال آن بود. پس از دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه اوت، گروه طالبان پیشروی‌های گسترده خود را در افغانستان آغاز کرد و توانست در هفته گذشته ۱۰ مرکز استان‌های مختلف را به کنترل خود درآورد.

وی افزود: دولت در حال تلاش برای دستیابی به یک توافق جهت پایان خشونت‌ها است.

سفیر افغانستان تاکید کرد: دولت افغانستان برای مذاکره با نمایندگان طالبان یک هیأت به دوحه قطر فرستاده است تا پس از خروج آمریکا از افغانستان، این گروه به شهرهای بزرگ این کشور حمله نکند. اما گروه طالبان این مذاکرات را جدی نگرفته و در میان خروج نیروهای آمریکایی، به حملات خود ادامه داده و این امر باعث کشته شدن افراد غیر نظامی شده است.

راز توضیح داد: دولت افغانستان در تلاش برای محافظت از کابل است. مهاجران افغان از شهرهای تحت کنترل طالبان به کابل پناه آورده‌اند و محافظت از آنها برای دولت افغانستان اهمیت دارد. نیروهای امنیتی افغانستان به سختی در حال مبارزه با طالبان هستند اما این تلاش‌ها هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به شکست آمریکا در جنگ افغانستان گفت: آمریکایی‌ها در جنگ روانی نیز شکست خورده‌اند. مردم در افغانستان فکر می‌کنند آمریکا آنها را رها کرده است.

تصاویر جدید حاکی از ورود نیروهای طالبان به شهرهای هرات، قندهار و غزنی است و روز جمعه این گروه چهار شهر بزرگ دیگر افغانستان را تصاحب کرد. بسیاری در ارتش آمریکا از پیشروی سریع طالبان در مناطق مختلف افغانستان شوکه شده‌اند و تعدادی دیگر از سیاستمداران آمریکای خواهان افزایش حملات هوایی این کشور علیه طالبان برای توقف پیشروی و سقوط احتمالی کابل هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 514556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.