مشخصات لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73 2020+ قیمت

خرید بهترین لپ‌تاپ در میان انبوهی از برندها کار وقت‌گیر و خسته‌ کننده‌ای است. امروزه لپ‌تاپ با مدل‌های گوناگون و طیف وسیعی از مشخصات در بازار موجود است ولی ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین لپ‌تاپ را بر اساس قیمت و انتظارات خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73 2020 با معرفی پردازنده M1 از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده است. این پردازنده از نظر قدرت تقریباً تمامی پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های کنونی را کنار می‌زند و توانایی پردازش بالایی دارد پس اگر به دنبال یک لپ‌تاپ عالی با قدرت پردازش بالا می‌گردید با بررسی لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN73 2020 همراه ما باشید.

طراحی لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

شکل و شمایل لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN73 2020 دقیقاً همانند قبل است و اپل هیچ‌گونه تغییر ظاهری را در آن ایجاد نکرده است، با خرید این لپ‌تاپ شما همچنان با یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی LED با یک Track pad بزرگ، دکمه Touch ID و کیبورد همیشگی روبرو هستید. تنها تفاوت این نسخه وجود دو درگاه USB نوع C به جای چهار عدد و وجود جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است. این لپ‌تاپ دارای ابعاد 304.1x212.4x16.1 میلی‌متر و وزن ۱.۲۹ کیلو گرم است.

مشخصات لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73 2020+ قیمت

پردازنده لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

پردازنده M1 اپل در این سری لپ‌تاپ جایگزین تمامی پردازنده‌های اینتل مدل‌های i3, i5, i7 شده است. نسخه بیس و ارزان‌ترین این لپ‌تاپ دارای هشت هسته پردازش منطقی و هفت هسته پردازش گرافیکی است که به همراه هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده است. چهار هسته پردازش منطقی این پردازنده می‌تواند با حداکثر قدرت خود پردازش‌هایی همچون رندر، ادیت را انجام داده و چهار هسته بهینه است که پردازش کارهای روزمره و سبک را برعهده دارد هرچند اپل خاطرنشان کرده در زمان انجام پردازش‌های سنگین این پردازنده از تمام هشت هسته خود استفاده می‌کند.

پردازنده M1 موجود در لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN73 2020 همچنین اولین پردازنده Desktop است که با تکنولوژی 5nm ساخته می‌شود. بسیاری از پردازنده‌های کنونی با تکنولوژی ۱۰ تا ۱۴ نانو میلی‌متر دارد هرچه این عدد کمتر باشد پردازنده با مصرف انرژی پایین‌تری قدرت پردازش بالاتری را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد به همین علت برای اولین‌بار شاهد یک جهش چند برابری قدرت پردازش و طول عمر باتری در یک محصول نسبت به نسل قبلی خود هستیم. این پردازنده با این مشخصات در لپ‌تاپ مک بوک ایر توانایی پردازش بالا و انجام کارهایی همچون ادیت تصاویر 4K، ادیت عکس و دیگر پردازش‌های سنگین را پیدا کرده است.

عملکرد لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

پردازنده با سیستم پردازش جدید همیشه یک سوال را در ذهن مخاطبان خود ایجاد می‌کند که آیا با این پردازنده می‌توانیم نرم‌افزارهای دیگر را به‌صورت بهینه اجرا کنیم؟ جواب سوال مثبت است؛ باوجود اینکه پردازنده M1 توانایی پردازش بسیار بالایی در اجرای نرم‌افزارهای خود شرکت اپل دارد اما به‌وسیله سیستم Apple Rosetta 2 Translation به‌راحتی می‌تواند نرم‌افزارهای بهینه نشده برای این پردازشگر را نیز همچون نرم‌افزار اصلی سیستم اجرا و پشتیبانی کند.

نرم‌افزارهایی همچون Typora, Microsoft To Do, Evernote, WhatsApp, Facebook Messages, Google Backup and Sync و Spotify همگی به‌راحتی به‌وسیله این سیستم اجرا می‌شود و مشکلی از نظر سرعت و  اجرا نشدن در آنها وجود ندارد، اما این سیستم همچنان درحال‌ توسعه است و ممکن است نرم‌افزارهایی همچون Google Drive و بسیاری از دیگر نرم‌افزارها بر روی لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN73 2020 در دسترس نباشد، اما توسعه دهندگان اپل و نرم‌افزارها در تلاش هستند تا هرچه زودتر قابلیت پشتیبانی نرم‌افزار خود را به این پردازنده اضافه کنند.

در تست Geekbench 5 این لپ‌تاپ امتیاز یک‌هزار و ۷۳۱، در تست Graphic test Geekbench امتیاز ۲۰ هزار و۹۶۰ و در تست Geek bench Compute Open CL امتیاز ۱۸ هزار و ۴۶۲ را به دست آورد که همگی در صدر جدول امتیازات محصولات اپل قرار دارد. سرعت خواندن حافظه این لپ‌تاپ دو هزار و ۳۲۱ امتیاز در تست BlackMagic Disk Speed و دو هزار و ۶۶۱ امتیاز در بخش نوشتن بود که البته با توجه به وجود SSD انتظار امتیاز بالا را داشتیم.

مشخصات لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73 2020+ قیمت

باتری لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

باتری استفاده شده با وجود پردازنده M1 می‌تواند ویژگی اصلی این لپ‌تاپ برای خرید باشد. باتری موجود در لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN73 2020 همچون نسل قبلی یک باتری ۴۴.۹ وات ساعت است که با وجود بهینه‌سازی پردازنده توانایی شارژدهی ۱۷ ساعتی را به ارمغان خواهد آورد.

در زمان تست نمایش یک فیلم به‌صورت دنباله‌دار با روشنایی ۵۰ درصد این لپ‌تاپ از نسل قبلی خود ۸۰ درصد بهتر عمل کرد، علاوه بر پردازنده بهینه نبود فن نیز می‌تواند دلیل این موضوع باشد. در زمان تست StandBy نیز این لپ‌تاپ توانست ۱۹ ساعت و ۵۵ دقیقه را روشن بماند در صورتی که نسخه قبل تنها ۱۲ ساعت ۲۸ دقیقه را ثبت کرد.

مزایا و معایب لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ می‌توان به تراشه M1 با سرعت و بازدهی بسیار بالا، ماندگاری بالای باتری، سازگاری عالی با برنامه‌های بومی اینتل و طراحی سبک و باریک اشاره کرد و از جمله ویژگی‌های منفی می‌توان به طراحی کمی قدیمی، امکان ارتقای CPU وجود ندارد و وجود فقط دو پورت Thunderbolt اشاره کرد.

قیمت لپ‌تاپ APPLE MACBOOK AIR MGN73

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل APPLE MACBOOK AIR MGN73 2020 با حافظه یک ترابایت و با رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۳۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان تا ۳۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

کد خبر 514493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.