اهمیت خوزستان برای صادرات/ تنظیم ۳۶ پروژه تحولی

وزیر پیشنهادی صمت با تاکید بر اهمیت جایگاه استان خوزستان در افزایش ارتباط با کشورهای همسایه، از تنظیم ۳۶ پروژه تحولی خبر داد و گفت که وزارت صمت به دلیل تنوع و انباشتگی کار درگیر روزمرگی شده که باید این فضا بشکند.

به گزارش ایمنا، سیدرضا فاطمی امین، در نشست مجمع نمایندگان خوزستان که در تهران برگزار شد، گفت: خوزستان به عنوان یک پل ارتباطی بسیار مناسب با کشورهای همسایه است که در حوزه صادرات می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. بنابراین توجه به این استان از اولویت‌های وزارت صمت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه توزیع امکانات در کشور عادلانه نیست، تصریح کرد: وجود ۱۱ میلیون حاشیه نشین نشان دهنده اوج بی‌نظمی و بی برنامگی است. همچنین در شهرهای بزرگی به دلیل تراکم صنعت با مشکلات آلودگی‌های مختلف رو به رو هستیم.

وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و پیشرفت مستلزم توزیع عادلانه مدیریت بخش صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما تربیت مدیران گام دوم است و در این راستا تا دو سال آینده ۲۰۰ نفر از همه نقاط کشور دعوت می‌شوند تا در جلسات وزارت صمت شرکت کنند. این اقدامات منجر به توسعه متوازن در کشور خواهد شد.

بر اساس گفته‌های فاطمی امین در این نشست، برنامه وزیر پیشنهادی صمت این است که مسائل کشور را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد و ۳۶ پروژه تحولی نیز تنظیم کرده است.

وی معتقد است که وزارت صمت به دلیل تنوع و انباشتگی کار درگیر روزمرگی شده که باید این فضا بشکند و تحولی در وزارت صمت اتفاق بیفتد.

وزیر پیشنهادی صمت با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر روی رفع موانع تولید است، تصریح کرد: فرصت و زمان برای حواشی نیست و باید با هم افزایی حرکت فوری و قاطع انجام داد.

فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه)، معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیرعاملی سازمان اقتصادی رضوی و مجری‌گری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را در کارنامه خود دارد.

وی سابقه عضویت در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران، عضویت در شورای پژوهشی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، عضویت کارگروه تخصصی صنعتی‌سازی ساختمان و مسکن (در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، ریاست کمیسیون صنایع، معادن و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت و دبیری ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت صنایع و معادن؛ عضویت کارگروه اجرای قانون ارتقا کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی؛ و عضویت کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوابق او است.

منبع: ایسنا

کد خبر 514454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.