افزایش ۸۷ درصدی بهای پسماند خشک در ایستگاه‌های بازیافت اصفهان

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از افزایش بهای پسماند خشک در ایستگاه های بازیافت و ناوگان جمع آوری پسماند خشک از در منازل خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شروع قرارداد پیمانکاران جدید از ابتدای تیرماه سال جاری و به منظور افزایش مشارکت شهروندی و متناسب سازی قیمت‌ها، نرخ پسماند خشک تحویلی توسط شهروندان افزایش ۸۷ درصدی یافته و به مبلغ هر کیلوگرم ۱,۵۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بهای پسماند خشک دریافتی از شهروندان به نرخ ۱,۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد که شهروندان می‌توانند مانند گذشته این مبلغ را در قالب شارژ اصفهان کارت دریافت کنند یا در ازای آن اقلام بهداشتی و مواد شوینده تحویل بگیرند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تغییر نرخ پسماند خشک در قالب دستورالعمل به ایستگاه‌ها و غرفه‌های بازیافت اعلام شده است، تصریح کرد: از این پس همه متصدیان موظفند بهای پسماندهای خشک دریافتی را با این نرخ محاسبه کنند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده اختلاف قیمت با بهای قید شده، انتقاد خود را با سازمان در میان بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان همه توان خود را برای جلب مشارکت شهروندان در مدیریت بهینه پسماندها و تفکیک از مبدأ به کار می‌گیرد، گفت: فعالیت‌های تشویقی، فرهنگی و آموزشی در کنار توسعه زیرساخت‌های مدیریت پسماند زمانی مفید و مؤثر خواهد بود که شهروندان به عنوان حلقه‌های اصلی این سیستم نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با همکاری در تکمیل این فرآیند مسیر تحقق شهری پایدار و پاکیزه را هموار کنند.

کد خبر 514432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.