تامین برق شهر اسپانیایی با پنل‌های خورشیدی

هزینه برق شهری در آلیکانته، واقع در جنوب بخش خودمختار والنسیا در اسپانیا به طور قابل توجهی افزایش یافته و مشکلات زیادی بر سر راه شهرنشینان قرار داده است. مقامات در تلاش هستند وابستگی به شبکه برق شهری را قطع کرده و انرژی کارآمد را با استفاده از پنل‌های خورشیدی جایگزین کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر آلیکانته در سیزدهم ماه اوت اعلام کرد که به زودی اقدامات لازم جهت کاهش مصرف انرژی برق اجرا خواهد شد و در نهایت، مصرف الکتریسیته شهری تا سال آینده به میزان ۲۶ درصد کاهش خواهد یافت. این دستاورد بزرگ در پی اجرای طرح انرژی کارآمد در ۳۰ ساختمان بزرگ شهری محقق خواهد شد که البته شهردار از اجرای سراسری برنامه خبر داده و ادعا کرده‌ است تا چند سال آینده، تمام الکتریسیته آلیکانته از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود. مدیران برای آغاز کار، مبلغ یک میلیون یورو را در نظر گرفته‌اند و قصد دارند به نصب پنل‌های خورشیدی بر بام خانه‌های مشخصی از شهر بپردازند.

شهردار آلیکانته ادعا کرده است که پروژه جدید حدود ۶ ماه به طول خواهد انجامید اما پس از آن، اقدامات بیشتری برای کاهش مصرف انرژی شهری اعمال خواهد شد. طی مرحله جدید، افرادی به کار گرفته می‌شوند که مسئولیت اندازه‌گیری و ثبت داده‌های خورشیدی همچنین تولید نیرو را بر عهده دارند و اطلاعات مربوط به مصرف انرژی در سازه‌هایی را فراهم می‌آورند که به پنل‌های جدید خورشیدی مجهز شده اند. این ساختمان‌ها، سازه‌هایی با کاربری‌های متفاوت نظیر خانه‌های مسکونی، اداره‌ها، غرفه‌های بازاری، مراکز اجتماعی، ورزشگاه‌ها، مراکز درمانی و آتش‌نشانی‌ها را در بر می‌گیرد.

مدیران ارزیابی کرده‌اند که در پایان مرحله اول اجرای پروژه، مصرف انرژی شهری از ۷۰۱. ۶۱۲ کیلووات بر ساعت در سال به ۱۲۰. ۴۵۴ کیلووات بر ساعت کاهش خواهد یافت که این مقدار چیزی معادل ۲۶ درصد مصرف کنونی خواهد بود.

تامین برق شهر اسپانیایی با پنل‌های خورشیدی

کد خبر 514406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.