تردد بین شهری در روزهای تاسوعا و عاشورا را ممنوع کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی پیامی هشدار داد به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا و حفظ جان مردم شهرها و روستاهای کمتر برخوردار از سفر هموطنان به دیگر شهرها جهت انجام مراسم‌های عاشورا و تاسوعا جلوگیری شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیز در پیامی به تشریح عواقب برگزاری تجمع در مراسم سوگواری و تردد بین شهرها بدین منظور پرداختند که متن پیام به شرح زیر است:

با سلام و احترام به همکاران گرامی:

نظر به اینکه به طور سنتی اغلب هموطنان برای مراسم تاسوعا و عاشورا به زادگاهشان مراجعه می‌کنند و معمولاً این امر توأم با سفر از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک‌تر و روستاهایی است که امکانات درمانی کمتری هم دارند و سوغات مسافران، در طی اپیدمی، ویروس‌های سرکش‌تر برای هم ولایتی هاست.

تمنا می‌کنم به طور جدی مسئله منع تردد بین شهری از یک روز قبل از تاسوعا تا یک روز بعد از عاشورا در دستور قرار گیرد و از هم اکنون توضیح و توجیه کافی مردم برای ممانعت از این حجم جابجایی انجام شود.

سال گذشته بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا مردم بیگناه شهرستان‌های کم جمعیت ما که به رسم ادب پذیرای خویشاوندان شهری در خانه‌های کوچک‌شان بودند گرفتار افزایش بیماری و عواقب آن شدند، باید مردم شهرهای بزرگ‌تر متوجه شوند که سفر به زادگاه و اتراق در خانه خویشاوندان در این شرایط واقعاً بی‌مبالاتی و ناجوانمردی است.

کد خبر 514375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.