استراتژی فرانکفورت آلمان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

جنبشی تحت عنوان "جمعه‌هایی به سوی آینده" در فرانکفورت آلمان شکل گرفته است که طی آن، هزاران نفر از مردم شهر در روزهای جمعه به پیاده‌روی دوش به دوش یکدیگر در منطقه اقتصادی شهر می‌پردازند و از دولت توقف اجرای پروژه‌های ناسازگار با محیط زیست و در نتیجه تشدید تغییرات اقلیمی را طلب می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فعالان جنبش "جمعه‌هایی به سوی آینده" در منطقه اقتصادی شهر گرد هم می‌آیند تا نسبت به اجرای پروژه‌هایی اعتراض کنند که بیشترین آسیب را بر طبیعت وارد می‌کند و تشدید تغییرات اقلیمی را در پی دارد. در این جنبش، بیش از هشت هزار نفر در مرکز شهر جمع می‌شوند و در آنجا به طور همصدا پیاده‌سازی پروژه‌های ضد محیط زیست را مورد اعتراض قرار می‌دهند. اینکه چرا معترضان برای نشان دادن مخالفت‌های خود به سمت منطقه اقتصادی شهر روانه می‌شوند به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلان این بخش در پروژه‌هایی نظیر ساخت معادن ذغال سنگ، نفت و گاز است که بیشترین تأثیر را بر اقلیم بر جای می‌گذارد.

بسیاری از منتقدان آلمانی ادعا کرده‌اند که همچنان دمای هوای کشور رو به افزایش است با این حال، برای کاهش آن از سوی مدیران شهرهای مختلف اقدامات بسیار محدودی می‌شود. بدتر از همه اینکه، به طور پیوسته پروژه‌هایی در سراسر شهرها به ویژه در فرانکفورت اجرا می‌شود که اثرات جزایر گرمایی را به حداکثر می‌رساند و آینده مناطق شهری را با تهدید جدی مواجه می‌کند. به ادعای این افراد، دولت تمایل زیادی از خود برای حل بحران نشان نمی‌دهد این در حالی است که استراتژی‌های زیادی وجود دارد که اجرای آن‌ها می‌تواند نه تنها تغییرات اقلیمی کنونی را به حداقل برساند، بلکه تا هزاران سال بعد نیز جان مردم را از خطرات ناشی از این بحران نجات می‌دهد.

در واقع، افرادی که در جنبش جمعه‌هایی به سوی آینده شرکت می‌کنند خواهان تغییر ساختار اجرایی آلمان در راستای بهره‌وری مردمی، توسعه منابع و همچنین تأمین نیازهای اجتماعی و زیست‌محیطی همگان هستند. در این راستا، بیش از هشت هزار نفر از ۷۰ شهر آلمان گرد هم می‌آیند و به ابراز اعتراضات خود می‌پردازند.

کد خبر 514370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.