۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
تندیس "ماموستا هه‌ژار" ترمیم شد

سرپرست شهرداری مهاباد گفت: پیکره تندیس "ماموستا هه‌ژار" و محوطه این فلکه با همکاری عوامل شهرداری دوباره ترمیم و بازسازی شد.

به گزارش ایمنا، عزیز عزیزنژاد اظهار کرد: عوامل شهرداری مهاباد بلافاصله با اطلاع از حادثه آتش سوزی در فلکه ماموستا هژار ساماندهی میدان و همچنین بازسازی تندیس سوخته شده را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات رنگ آمیزی و ترمیم دوباره تندیس که براثر آتش سوزی سیاه و ضعیف شده بود، انجام شده و مراحل هنرکاری این مجمسه توسط کارشناسان این حوزه در حال انجام است.

سرپرست شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه در همین ارتباط ساماندهی کل فلکه شامل رنگ آمیزی، نورپردازی و محوطه سازی اطراف تندیس نیز به صورت ویژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تندیس "ماموستا هه‌ژار" یکی از نمادهای اصلی شهر است که با همکاری عوامل شهرداری ساماندهی آن در کمترین زمان ممکن پس از حادثه انجام شد.

بامداد پنجشنبه تندیس ماموستا هه ژار توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد که بلافاصله با دریافت گزارش آتش سوزی مأموران سازمان آتش نشانی جهت اطفای حریق به محل اعزام شدند. روز گذشته نیز یک نفر مظنون توسط نیروی انتظامی در همین رابطه دستگیر شده که پلیس در حال بررسی و علت این موضوع است.

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا "هه‌ژار" نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد. این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد. ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی "هه‌نبانه بورینه"، دیوان شعر "هه‌ژار بو کوردستان"چیشتی مجیور"، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 514252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.