برنامه وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم منتشر شد

وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم برنامه خود را برای اداره این وزارتخانه در پنج فصل منتشر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نفت، برنامه جواد اوجی به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم برای اداره صنعت نفت در پنج فصل شامل فصل نخست «مقدمه»، فصل دوم «برخی از اسناد بالادستی مرتبط با صنعت نفت حاکم بر برنامه پیشنهادی»، فصل سوم «چالش‌های اساسی پیش روی صنعت نفت»، فصل چهارم «اقدامات اساسی و فوریت‌دار در صنعت نفت» و فصل پنجم «اقدامات راهبردی و عملیاتی وزارت نفت با لحاظ نمودن اولویت‌ها» تنظیم شده است.

سوابق علمی، تخصصی و اجرایی اوجی نیز در ابتدای این برنامه به‌طور کامل آمده است.

بر اساس این گزارش، در بخشی از مقدمه برنامه پیشنهادی جواد اوجی برای وزارت نفت دولت سیزدهم آمده است: «با وجود گذشت بیش از ۷۰ سال از زمان ملی شدن صنعت نفت، اما به دلایل مختلف داخلی و خارجی، انتظارات موردنظر از این صنعت به‌طور کامل محقق نشده است و از «ملی کردن صنعت نفت» تا استقرار «صنعت ملی نفت» مسیر طولانی و پر هزینه‌ای پیش رو قرار دارد که برای طی این مسیر ضمن آسیب‌شناسی، بایستی کل ظرفیت‌های کشور را بسیج کرد.

عوامل تأثیرگذار بر صنعت نفت که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند را می‌توان شامل عوامل «اجرایی و تشکیلاتی، اقتصادی، حقوقی و قانونی، سیاسی داخلی و بین‌المللی، فنی و زیست‌محیطی» طبقه‌بندی کرد. یکی از ارکان اصلی تحقق اهداف وزارت نفت، تمرکز بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به مبارزه با فساد، اصلاح رویه‌ها و ساختارها در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با تأکید بر اصول رقابت، کوچک‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت استوار گردد. با اصلاح ساختار و بینش‌ها، صنعت نفت می‌تواند نقش مهمی در بهبود فضای کسب‌وکار برای کارآفرینان واقعی اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد.»

کد خبر 514110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.