امشب سیارک Dembowska 349 را در وضعیت مقابله رصد کنید

کارشناس علمی رصدخانه لارستان گفت: سیارک Dembowska 349 جمعه _۲۲ مردادماه_ در موقعیت مقابله قرار خواهد گرفت.

فاطمه فخرایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیارک Dembowska 349 جمعه _۲۲ مرداد ماه_ بیشتر طول شب بالای افق قرار می‌گیرد، این سیارک در صورت فلکی ماهی جنوبی واقع خواهد شد. این جرم آسمانی از موقعیت رصدخانه لارستان نیز بین ساعات ۲۲:۲۵ (پنجشنبه) تا ۰۴:۰۷ قابل مشاهده است، ساعت ۰۱:۱۶ نیز ۳۵ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به اوج خود می‌رسد.

وی افزود: زمانی که زمین بین خورشید و جرم سوم قرار بگیرد و جرم سوم نیز در کمترین فاصله خود با زمین باشد، مقابله رخ می‌دهد. از آنجایی که خورشید در نیمه شب به بیشترین فاصله خود در زیر افق می‌رسد، پس نقطه مقابل آن در همان زمان در آسمان در اوج قرار می‌گیرد.

کارشناس علمی رصدخانه لارستان تصریح کرد: سیارک Dembowska 349 در این وضعیت به پرنورترین حالت خود می‌رسد؛ بنابراین هنگامی که این سیارک در وضعیت مقابله قرار دارد بهترین زمان برای مشاهده آن است. در این وضعیت، سیارک Dembowska 349 در فاصله 1.777 AU از ما عبور می‌کند و به حداکثر روشنایی یا قدر ۹.۸ می‌رسد.

وی ادامه داد: با این وجود، سیارک ذکر شده حتی در درخشان‌ترین حالت ممکن نیز یک جرم کم نور است و فراتر از رصد با چشم غیر مسلح است، بنابراین لازم است افراد برای مشاهده آن از یک دوربین دوچشمی یک تلسکوپ با دیافراگم متوسط استفاده کنند. بعد و میل سیارک در نیم کره جنوبی به ترتیب ۲۱ ساعت و ۴۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۲۶ درجه و ۲۷ دقیقه قوسی خواهد بود.

کد خبر 513990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.