با بازی در تیم ملی رویایم محقق می‌شود/حیف که کیروش دعوتم نکرد!

فوتبال ملی ایران و دو رگه‌ها سال‌ها است که بهم گره خورده‌. از فریدون زندی که ناجی تیم ملی در روزهای ناخوشش بود تا همین اواخر که اشکان دژاگه به ستون محکم تیم کیروش در دو جام جهانی متوالی تبدیل شده بود. این روزها رایان تفضلی نام جدیدی است که شاید مسافر فرنگی قطار تیم ملی فوتبال باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضور کیروش اگر چه سلامی دوباره بر استعدادهای فوتبال ایران در آن سوی مرزهای کشورمان بود اما هنوز هم بازیکنانی هستند که اگر چه در سطح بالایی در خارج از ایران توپ می‌زنند اما هنوز در لیست تیم ملی جایی ندارند. رایان تفضلی بازیکن دورگه ایرانی-انگلیسی که این روزها در وایکمپ واندررز چمپیونشیپ انگلیس توپ می‌زند، یکی از همین استعدادها است که روزهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

تفضلی چند روز قبل در اینستاگرام خود با انتشار یک استوری از پاسپورت ایرانی خبر ساز شد.

برخی از احتمال پیوستن این مدافع ۱۹۶ سانتی متری به یکی از باشگاه‌های ایرانی سخن گفتند و عده‌ای دیگر حدس زدند که او نظر دراگان اسکوچیچ را به خود جلب کرده و شاید تا دیدنش با پیراهن ایران، فاصله چندانی نداشته باشیم.

تفضلی متولد ساتن انگلیس است، ۲۹ سال سن دارد و فوتبال خود را از جوانان ساوت‌همپتون آغاز کرده اما حالا با تجربه اندوزی در پیتربورو و هال سیتی در آستانه ۳۰ سالگی، به وایکمپ واندررز پیوسته و به ماجراجویی‌هایش در فوتبال بریتانیا ادامه می‌دهد. به بهانه شایعات فراوان این مدافع، رایان تفضلی گفت و گویی را با خبرنگار ایمنا انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

آیا فدراسیون فوتبال یا دراگان اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی ایران به شما پیشنهادی داده‌اند؟

تاکنون پیشنهادی از تیم ملی ایران نداشته‌ام اما امیدوارم خیلی زود چنین پیشنهادی داشته باشم.

بازی‌های تیم ملی ایران را در این سال‌ها دنبال می‌کردید؟ نظرتان درباره کیفیت تیم ایران چیست؟

بله، من تیم ملی ایران را به دقت دنبال کرده و تقریباً همه بازی‌های ایران را نگاه کرده‌ام. کیفیت تیم ملی واقعاً بالا است و این لذت بخش خواهد بود تا در روزی در تیم ملی بازی کنم.

قبلاً گفته بودید از تیم‌های ایرانی پیشنهاد داشتید. آیا زمان حضورتان در لیگ ایران نزدیک است؟

پیشنهادات زیادی از لیگ ایران داشته‌ام. در مورد ایران همه اختیارات را به ای جنت (مدیر برنامه‌ها) خودم، ارسلان مرتاض سپرده‌ام. خواهیم دید که در آینده نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد.

شایعاتی وجود داشت که کارلوس کیروش علاقه داشته از شما در تیم ملی استفاده کند. آیا کیروش به شما پیشنهادی داد؟

زمانی که پیترزبو بودم، کیروش تماسی با من نگرفت و این باعث تأسف (حسرت) بود اما مطمئنم اگر عملکرد خوبم را ادامه دهم، خیلی زود (برای حضور در تیم ملی) شانسی خواهم داشت.

با بازی در تیم ملی رویایم محقق خواهد شد/ حیف که کیروش دعوتم نکرد!

سامان قدوس دیگر بازیکن ایرانی است که به همراه شما در چمپیونشیپ شاغل است. نظرتان درباره او چیست؟

قدوس بازیکن سطح بالایی است و لیاقت این را دارد که در لیگ برتر انگلیس بازی کند. برای او بسیار خوشحالم.

با بازی در تیم ملی رویایم محقق خواهد شد/ حیف که کیروش دعوتم نکرد!

و سوال آخر، فکر می‌کنید بازی در تیم ملی ایران می‌تواند در آینده‌تان در فوتبال انگلیس تأثیر مثبت بگذارد یا منفی؟

اگر برای تیم ملی بازی می‌کردم، قطعاً تأثیر مثبتی در مسیر حرفه‌ای من می‌گذاشت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، من و خانواده‌ام افتخار خواهیم کرد و رویایم به حقیقت می‌پیوندد.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 513959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.