شورا هنوز برای انتخاب شهردار آستارا به اجماع نرسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر بندر آستارا با بیان اینکه بر اساس قانون بعد از آغاز بکار دوره جدید شورا، اعضا یک ماه فرصت دارند تا شهردار را انتخاب کنند، گفت: هنوز با اعضای شورا برای انتخاب شهردار به اجماع نظر نرسیده‌ایم.

میثم الوانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز گذشته جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر آستارا با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری و با حضور هفت عضو شورا و سرپرست فرمانداری شهرستان در محل ساختمان شورا برگزار و با چهار رأی موافق "یاشار سلوکی" از کارمندان باسابقه شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری آستارا انتخاب شد.

وی افزود: هنوز برای انتخاب شهردار با اعضای شورای اسلامی شهر به اجماع نظر نرسیده‌ایم. اما در جلسه آتی شورا، گزینه‌های مد نظر اعضا مطرح می‌شود و برنامه‌های آنها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، فعلاً هیچ گزینه‌ای غیر بومی برای تصدی‌گری شهرداری آستارا مطرح نیست و افراد غیربومی به شورا معرفی نشده است.

رئیس شورای شهر آستارا از زحمات چهار ساله جواد معیتی شهردار سابق این شهر قدردانی کرد و گفت: یکی از گزینه‌های اصلی اعضای شورا، انتخاب معیتی به عنوان شهردار بود. اما خواسته ایشان تصدی‌گری سمت شهردار به مدت سه ماه بوده و اصرار داشت تا بعد از پایان این مدت استعفا دهد و به یک پست دولتی و سازمانی برود.

وی تصریح کرد: معیتی این صحبت‌ها را در حضور تعدادی از مسئولان شهرستان آستارا مطرح کرده و از ابتدا نمی‌خواست شهردار آستارا باقی بماند. و باعث تأسف است که صحبت‌های خودش را تکذیب می‌کند.

الوانپور با بیان هیچ‌گونه خصومت شخصی با کسی ندارم. تاکید کرد: من در دوره پنجم شورا، چهار سال از معیتی حمایت کردم و همیشه مدافع وی بوده‌ام. اما در وضعیت فعلی ۷۰ درصد شهروندان این شهر خواستار تغییر مدیریت شهری بودند. و از ما به عنوان اعضای شورا می‌خواستند که شهردار را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بعد از آغاز به کار دوره جدید شورا، اعضا یک ماه فرصت دارند تا شهردار را انتخاب کنند. افزود: با توجه به اینکه حدود ۴۰ روز تا آغاز فصل پاییز و بارندگی‌ها باقی مانده است و آسفالت معابر شهری وضعیت مناسبی ندارد. باید هر چه سریع‌تر شهردار را انتخاب کنیم تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 513941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.