مصاحبه گزینه‌های نهایی شهردار اصفهان هفته آینده آغاز می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شورا در حال بررسی سوابق، عملکرد و دیدگاه‌های ۱۱ گزینه شهرداری اصفهان است تا افرادی که در این مرحله امتیاز بالایی کسب کردند و نقطه نظراتشان منطبق با دیدگاه‌های شورای شهر بود، از ابتدای هفته آینده برای مصاحبه حضوری دعوت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در یک برنامه رادیویی، با اشاره به فرایند انتخاب شهردار اصفهان اظهار کرد: در این راستا طی هفته‌های گذشته فراخوانی پیرامون ویژگی‌های شهردار منتشر شد تا شهروندان اولویت‌های مدنظر خود را اعلام کنند که این ویژگی‌های اعلام شده دسته بندی شد.

وی افزود: در ادامه با فراخوانی از نخبگان و عموم مردم خواستیم در ارتباط با مصادیق شهردار، نظرات خود را اعلام کنند که موارد ارسالی بر اساس شاخص‌های قانونی انتخاب شهردار بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه افرادی که دارای شاخص‌های شهردار کلانشهر اصفهان بر اساس آئین‌نامه ابلاغی سال ۹۷ وزارت کشور بودند در مراحل بعدی انتخاب شدند، ادامه داد: یکی از شاخصه‌ها دارا بودن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد یا معادل آن بود که با در نظر گرفتن مواردی از این دست در مرحله نخست ۲۱ نفر و در مرحله بعد به ۱۱ نفر رسیدیم.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در حال بررسی سوابق، عملکرد و دیدگاه‌های ۱۱ گزینه شهرداری اصفهان است تا افرادی که در این مرحله امتیاز بالایی کسب کردند و نقطه نظراتشان منطبق با دیدگاه‌های شورای شهر بود، از ابتدای هفته آینده برای مصاحبه حضوری دعوت شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای ششم بتواند با طی فرایند انتخاب شهردار در زمان پیش‌بینی شده، تا پایان هفته آینده یا ابتدای هفته بعد از آن، شهردار منتخب را به شهروندان اصفهان معرفی کند.

نورصالحی با اشاره به مهمترین اقدامات مدنظر مدیریت شهری در دوره ششم شورای شهر، گفت: شهر اصفهان از گذشته دارای برنامه‌های یک ساله و پنج ساله بوده که به تصویب شورای اسلامی شهر در ادوار مختلف می‌رسید.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در دوره پنجم تصویب شده و از جهات مختلف خط مشی شهر را مشخص کرده است، افزود: بعضی از بخش‌های این برنامه نیاز به اصلاحات و بازنگری دارد، اما مدیریت شهری پروژه‌های کلانشهر را بر اساس این برنامه ادامه خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به مناطق کم‌برخوردار و ایجاد تعادل ارائه خدمات بین مناطق مختلف شهر، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توجه به رفع کمبودها و نقاط ضعف مناطق، شفافیت و مبارزه با فساد اداری و تسهیل ارائه خدمات با کیفیت و با سرعت بر اساس ضوابط در حوزه‌های مختلف به مردم را مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم نام برد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان همانگونه که در فرایند انتخابات به افراد منتخب شورا اعتماد کردند، همچنان شورای شهر را از دیدگاه‌های خود مطلع کنند.

نورصالحی تصریح کرد: شورای ششم، شورای شهر اصفهان است و از تمام گروه‌های شهروندی به ویژه نخبگان انتظار می‌رود شورا را حمایت و پشتیبانی فکری کنند.

کد خبر 513919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.