شهروندان پورتو پرتغال کود گیاهی تولید می‌کنند

مدیران پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال در پروژه‌ای مردم را به تولید کودهای شیمیایی مورد نیاز زراعت فرا خوانده که این اقدام در راستای ترویج اقتصاد مدور در سطح خانواده اعمال شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از چهارم ماه اوت دو منطقه از پورتو به جزایری برای کمپوست مجهز شده است که در آن مردم می‌توانند پسماندهای آلی خود را به کودهای گیاهی تبدیل کنند و در مزارع خانگی یا گلخانه‌های خود مورد استفاده قرار دهند. مدیران شهر مردم را به حضور در پروژه کمپوست ضایعات دعوت کرده و مدعی شده‌اند خدمات لازم برای آموزش اصول کود سازی را در اختیار تمام داوطلبان قرار خواهند داد. تمام کسانی که مایل به مشارکت در کمپوست پسماندهای آلی هستند، پکیجی دریافت خواهند کرد که شامل ظرفی برای تفکیک مواد قابل کمپوست، کارتی مخصوص اجازه ورود به جزایر کمپوست و یک کیت برای حضور در باغ عمومی است.

هر فرد داوطلب پس از پر شدن ظرف خود از پسماندهای آلی موظف است به محل بازیافت مراجعه کند، با استفاده از کارت مخصوص خود وارد جزیره مورد نظر شود و محتویات سطل خود را در آنجا تخلیه کند. در این مرحله، متخصصان آموزش لازم را در اختیار فرد قرار می‌دهند و در تمام مراحل کمپوست بر اعمال او نظارت می‌کنند. در نتیجه ترکیبی ۱۰۰ درصد طبیعی برای پرورش محصولات کشاورزی و باغ‌های گلخانه‌ای تولید می‌شود که سازندگان می‌توانند از آن برای پرورش گل‌ها و گیاهان منازل خود بهره برند.

مقامات پورتو سه اصل مهم یعنی کاهش و استفاده دوباره ضایعات، عملکرد محلی و مشارکت مردم را در پیاده‌سازی استراتژی خود برای مدیریت پسماندهای آلی مورد توجه قرار داده‌اند. در این میان، سهیم‌سازی مردم در پیاده‌سازی پروژه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است چرا که دستیابی به دو هدف دیگر را نیز امکان‌پذیر می‌کند. در واقع، زمانی که مردم در مراحل تفکیک و کمپوست ضایعات قرار گیرند، شخصاً برای کاهش مصرف غیرضروری مواد تلاش می‌کنند که این امر به سهم خود هزینه‌ها و اثرات منفی بر محیط زیست را نیز کاهش خواهد داد.

شهروندان پورتو پرتغال کود گیاهی تولید می‌کنند

کد خبر 513841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.