۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند

رئیس شانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند. موارد فوتی بر اثر این بیماری در کودکان نیز داشته‌ایم و حتی نوزاد کمتر از ۲۸ روز هم در بین جانباختگان دیده می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: هرچند هم تظاهر بالینی بیماری و هم مرگ‌ومیر در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما این موارد در کودکان هم مشاهده می‌شود. به همین دلیل خانواده‌ها باید مراقب باشند کودکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به این موضوعات توجه کامل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان حتماً از ماسک استفاده کنند، گفت: توصیه اکید این است که آنان در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنند، اما در صورت لزوم حضور در این مکان‌ها، حتماً از ماسک استفاده کنند.

ناصحی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در خانه، کودکان نباید در اجتماعات حضور پیدا کنند، اگر اتفاقی برای آنان رخ دهد می‌تواند جبران ناپذیر باشد.

رئیس شانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در کودکان شایع است، گفت: این بیماری در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است، اما آنان هم مبتلا می‌شوند و تعدادی از مبتلایان هم در بیمارستان‌هایی مانند کودکان مفید بستری هستند.

ناصحی گفت: علائم کرونا در کودکان ممکن است نسبت به بزرگسالان قدری متفاوت باشد؛ به طور مثل علائم گوارشی در کودکان نسبت به بزرگسالان، بیشتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سایر علائم در کودکان قدری ضعیف‌تر است، گفت: علائم شدید تنفسی هم ممکن است در آنان بروز پیدا کند و متأسفانه مرگ‌ومیر در اطفال هم می‌تواند رخ دهد.

مینو محرز عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی نیز معتقد است خطر کرونا برای کودکان کمتر از بزرگسالان نیست و تصور مصونیت کودکان از این ویروس اشتباه است.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا با توجه به گزارش‌هایی که از چین آمده بود، تصور می‌شد میزان ابتلاء به کرونا در بین کودکان کم است اما بعد مشخص شد که این تصور درست نیست و میزان ابتلاء به کودکان کم نیست و در مواردی کودکان با علائم شدید به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و حتی در مواردی فوت می‌کنند. در مجموع ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما کودکان نیز می‌توانند مثل بزرگسالان به این بیماری مبتلا شوند و علائم ریوی و سایر علائم این بیماری در کودکان نیز مشاهده می‌شود البته همزمان با کرونا شاهد ابتلای کودکان به بیماری کاوازاکی هم در برخی مناطق کشور هستیم که علائم ریوی شبیه کرونا دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 513824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.