واکنش به تخلفات کرونایی یک هیئت در مشهد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در واکنش به انتشار تصاویری از تخلفات گسترده یک هیأت عزاداری محرم در مشهد از کلیه مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: اگر این هیات پس از دریافت سه مرحله تذکر شیوه برگزاری مراسمش را اصلاح نکند، برخورد جدی‌تری با آن انجام خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی در واکنش به انتشار تصاویری از تخلفات گسترده یک هیأت عزاداری محرم در مشهد از کلیه مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: اگر این هیأت پس از دریافت سه مرحله تذکر شیوه برگزاری مراسمش را اصلاح نکند، برخورد جدی‌تری با آن انجام خواهیم داد.

وی در واکنش به انتشار تصاویری از یکی از هیئت‌های مذهبی مشهد در شب اول محرم که در آن هیچ‌گونه پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود، در رابطه با روند بررسی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر نحوه برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی در ماه محرم، اظهار کرد: هرکدام از هیئت‌های مذهبی که دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت نکنند و در بازدیدهای تیم‌های بازرسی که از طریق بازرسی شورای هیئت‌های انجام می‌شود، مشاهده شود یا مردم به ما ارجاع دهند، ما آن‌ها را شناسایی خواهیم کرد و در سه مرحله برخورد می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مراحل برخورد با هیئت‌های مذهبی متخلف افزود: در مرحله اول به هیئت‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، تذکر شفاهی می‌دهیم تا روال برنامه‌های خود را اصلاح کنند؛ در مرحله دوم تذکر کتبی می‌دهیم و در مرحله سوم هیئت‌های مربوطه را بر اساس آنچه که در دستورالعمل‌های ابلاغی آمده به مجامعی معرفی می‌کنیم که ظرفیت‌های حقوقی و خدماتی که دستگاه‌ها به هیأت‌ها می‌دهند را منع می‌کنند.

صاحبقرانی تصریح کرد: در خصوص این هیأت باید بررسی‌های لازم انجام شده و سه مرحله نظارتی اعلام شده انجام شود. پس از آن اگر هیأت مربوطه رفتار خود را در شیوه برگزاری مراسمش اصلاح نکرد، برخورد جدی‌تری انجام خواهیم داد.

گفتنی است، انتشار تصاویری در رسانه‌ها از بی‌توجهی یک هیأت مذهبی در مشهد به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت‌نشدن هیچ‌گونه فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم شب اول محرم توسط این هیأت در شرایطی که مشهد در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد با واکنش‌هایی گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 513768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • عل IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 1
    چرا زبونشون برای مسئولان شمال رفته و استانبول رفته، لال شده