ابقای احمدی به عنوان شهردار رشت به نفع شهر بود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در وضعیت فعلی، ابقای سید محمد احمدی به عنوان شهردار رشت توسط اعضای شورا، به نفع شهر بود.

سید امیرحسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز شنبه ۱۶ مردادماه در جلسه علنی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با موضوع ابقاء شدن یا نشدن سیدمحمد احمدی به عنوان شهردار این شهر برگزار و از ۱۱ عضو شورا ۹ نفر با ادامه فعالیت وی موافقت کردند.

وی در خصوص دلیل ابقای احمدی به عنوان شهردار این شهر گفت: احمدی در دوره پنجم شورا ۹ ماه شهردار این شهر بوده و انگیزه و تمایل کافی برای ادامه کار داشت؛ استنباط اعضای جدید شورا نیز بر این بود که احمدی بر مسائل و موضوعات شهرداری تسلط کافی پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در چهار تا پنج سال گذشته ثبات در حوزه مدیریت شهری رشت، همواره دغدغه شهروندان و نخبگان بوده و این موضوع در طی این مدت مذکور، همیشه دچار خللی شده است.

علوی ادامه داد: نخبگان استان گیلان از اعضای شورای شهر ششم رشت این مطالبه را داشتند که در وضعیت موجود سیاسی و اقتصادی این شهر و کشور به صلاح است که مدیریت شهری رشت ثبات داشته باشد لذا اعضا شورا به اجماع نظر رسیدند تا احمدی را به عنوان شهردار رشت ابقاء و برنامه جدید خود را با برنامه‌های وی تلفیق کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: احمدی به اعضای شورا قول داد تا بیشتر از گذشته کار کند. و اعضای شورا نیز اعلام آمادگی کردند که با وی همکاری لازم را داشته باشند. البته این موضوع نیز مد نظر اعضای شورا قرار دارد که با توجه به اینکه احمدی دو سال دیگر به بازنشستگی می‌رسد، اگر در ادامه مسیر مدیریت شهری، گزینه مناسب‌تر و قوی‌تری به اعضای شورا معرفی شد و یا خود به چنین جمع بندی رسیدند، بتوانند از آن برای تصدی گری شهرداری رشت بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: احمدی نیز در جلسه شورا حضور یافت. تعهداتی را نسبت به اجرای برنامه‌های اعضا شورا، ایجاد تحول و شفافیت، مبارزه با فساد و کارآمدسازی سیستم شهرداری ارائه کرد. و گفت و گوی اعضای شورا با وی به عنوان سندی فی مابین ضبط شد. تا تخطی در اجرای آن نشود.

علوی تصریح کرد: در وضعیت فعلی، ابقا شدن احمدی به عنوان شهردار رشت توسط اعضای شورا به نفع شهر بود. البته نگاه بعضی از اعضای شورا مانند من برای انتخاب شهردار، گزینه بهتر و قوی‌تری بود اما در شرایط موجود چنین گزینه‌ای که تغییر و تحولی در مدیریت شهری ایجاد کند وجود نداشت.

کد خبر 513741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.