احتمالا اشکالاتی در منابع و مصارف آبفای خوزستان وجود دارد

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت آبفا خوزستان بازداشت شده‌اند، گفت: امروز مجددا در مجلس مصوب شده که از آبفای خوزستان تحقیق و تفحص شود؛ همه این مسائل نشان‌دهنده این است که احتمالا اشکالاتی در منابع و مصارف وجود دارد اما من امیدوارم که وجود نداشته باشد.

به گزارش ایمنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه قرارگاه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات آب شرب، دفع فاضلاب و آب‌های سطحی خوزستان که شامگاه (۱۹ مردادماه) با موضوع دفع فاضلاب و آب‌های سطحی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی (ره) و چمران برگزار شد، اظهار کرد: باید مشکلات عمیق مردم خوزستان در امور مختلف از جمله مشکلات زیرساختی به ویژه آب شرب، سیستم فاضلاب و روان‌آب‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم خوزستان از وضعیت و مشکلات، خسته شده‌اند و عصبی و ناراحت هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به حساسیت دستگاه‌های نظارتی و تأمین منابع در استان گفت: در روزهای ابتدایی که به استان خوزستان آمدم، همه مسئولان از مخلوط شدن آب شرب و فاضلاب گلایه داشتند و من این مساله را به سازمان برنامه و بودجه اطلاع دادم.

وی گفت: پس از این مساله چند نفر از مسئولان سازمان برنامه و بودجه گفتند از اینکه پول‌هایی که برای حل مشکلات به خوزستان داده شده چه شده است، تعجب می‌کنند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: بررسی‌هایی انجام شد و متوجه شدیم که در مصوبات سال‌های مختلف، اعتبارات خوبی به خوزستان برای حل مشکلات آب و فاضلاب داده شده است.

وی با اشاره به بحث تحقیق و تفحص مجلس از استانداری خوزستان، گفت: این مباحث بیشتر مربوط به کارهای ترک تشریفات و منابع و مصارف اعتبارات در حوزه‌های مختلف بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت آبفا خوزستان بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: امروز مجدداً در مجلس مصوب شده که از آبفای خوزستان تحقیق و تفحص شود؛ همه این مسائل نشان‌دهنده این است که احتمالاً اشکالاتی در منابع و مصارف وجود دارد اما من امیدوارم که وجود نداشته باشد.

وی افزود: اینکه مردم مرتباً می‌بینند که یک جای کار گره دارد و گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی از انحرافات در هزینه‌کردها را مشاهده می‌کنند، حساسیت‌زا است و درست نیست.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان باب شده که اول یکی داد بزند تا به فریادش برسیم پس از آن امتیاز دهیم.

وی گفت: نیروها باید در سطح جامعه باشند و سریعاً از مشکلات مردم مطلع شوند تا پیش از اینکه داد کسی به آسمان برود، نسبت به حل مشکل اقدام شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به با اتفاقات اخیر آب در خوزستان گفت: در ابتدا در مورد رهاسازی آب بسیار سختگیری شد و سپس آب، بی‌رویه باز شد و پس از آن، به فکر این افتادند که اگر پاییز بارندگی نباشد چه کار کنیم؟

وی بیان کرد: مدیران در خوزستان باید مقدار زیادی به واقعیت‌ها نزدیک شوند. علاج واقعه قبل از وقوع باید انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همه مسئولان تا زمانی که مسئولیت به عهده دارند باید کمک کنند تا دولت جدید در آغاز کار با مشکل مواجه نشود و با حرکتی قوی به پیش برود.

وی گفت: در پنج سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی برای آب و فاضلاب خوزستان آمده است و باید در عرصه‌های مختلف بهتر کار شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 513734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.