۷۲ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی در مورد اقدامات انجام گرفته در حوزه حمل و نقل در زمان مدیریت حناچی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار سابق امروز در صحن شورای شهر حضور یافت و گزارش عملکردی در حوزه حمل و نقل به شورای ششمی‌ها ارائه داد.

وی در این گزارش اظهار کرد: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کرده‌ایم اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: سرفاصله حرکت مترو علیرغم اینکه برای دو میلیون مسافر بود آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد. و طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود.

هاشمی ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از پنج دقیقه به ۳.۵ دقیقه، خط دو از پنج دقیقه به سه دقیقه، خط سه از ۱۰ دقیقه به شش دقیقه، خط چهار از پنج دقیقه به سه و نیم دقیقه، خط پنج هم از پنج دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط شش از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌آل ما نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و سالانه هزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

وی ادامه داد: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان را و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را که نتوانسته‌ایم بگیریم و سهم مردم هم بخشی را دولت و شهرداری باید بدهد که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است که شهرداری فقط حمایت‌ها را انجام داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و هم فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و هم استفاده از این اتوبوس‌ها آلودگی دارد.

کد خبر 513655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.