۱۰ سوال شورا از ۱۱ نامزد شهرداری اصفهان/ منعی برای انتشار برنامه نامزدها نداریم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محمدعلی احمدی، مهدی جمالی نژاد، مرتضی حسام نژاد، کمال حیدری، محسن رنجبر، رسول سادات نژاد، علیرضا صلواتی، علیرضا قاری قرآن، علی قاسم‌زاده، محمود محمودزاده و رضا مختاری ۱۱ گزینه نهایی تصدی سمت شهرداری اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (سه‌شنبه) در یک نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت انتخاب شهردار اصفهان با بیان اینکه این چهارمین گزارشی است که درباره این فرایند ارائه می‌شود، اظهار کرد: از زمانی که در عرصه انتخابات حضور یافتیم، بر مشارکت مردم تاکید و سعی کردیم برای آنکه به این امر جامه عمل بپوشانیم مشارکت مردم را در فرایند انتخاب شهردار اصفهان جلب کنیم.

وی افزود: علاوه بر فراخوان مردمی که برای اعلام ویژگی شهردار اصفهان منتشر و از مردم خواستیم در این مهم همکاری کنند، فراخوانی نیز برای نخبگان منتشر شد و از ۳۰ گروه نخبه شهر در این خصوص مشارکت گرفتیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از میان ۷۰ نام مطرح، گزینه‌های شهرداری در چند مرحله ارزیابی شدند و در نهایت تاکنون بعد از بررسی اولیه و انطباق گزینه‌ها با ویژگی‌های قانونی مورد تاکید وزارت کشور و شاخص‌های مردمی و ۱۸ ویژگی مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت اسلامی به ۱۱ نفر برای بررسی بیشتر رسیدیم.

وی ادامه داد: رسیدن به این ۱۱ گزینه به این معنا نیست که سایرین صلاحیت لازم را ندارند بلکه شیوه‌نامه وزارت کشور و نزدیک بودن به دیدگاه و تفکر شورای شهر ملاک این انتخاب بوده است.

صالحی اضافه کرد: از این ۱۱ نفر درخواست شده تا رزومه عملکردی و برنامه خود را ارائه داده و راهکارشان را برای چالش‌های شهر مبتنی بر کارنامه گذشته و برنامه آینده تشریح کنند؛ روز ۱۷ مردادماه پایان مهلت ارائه این برنامه‌ها بود و امروز نیز زمان جمع‌بندی در خصوص آن تمام شد بنابراین از این پس بررسی برنامه‌ها به‌صورت دقیق انجام می‌شود تا پایان هفته آینده گزینه نهایی شهرداری معرفی شود.

وی از محمدعلی احمدی، مهدی جمالی نژاد، مرتضی حسام نژاد، کمال حیدری، محسن رنجبر، رسول سادات نژاد، علیرضا صلواتی، علیرضا قاری قرآن، علی قاسم‌زاده، محمود محمودزاده و رضا مختاری به عنوان ۱۱ گزینه نهایی تصدی سمت شهرداری اصفهان نام برد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این ۱۱ گزینه به ۱۰ سوال شورای شهر در برنامه‌های خود پاسخ داده‌اند، گفت: برنامه نامزدها بر اساس شاخص‌های شورا بوده و قابلیت انتشار عمومی دارد و منعی برای انتشار آن نداریم، اما ابتدا باید هماهنگی لازم با افرادی که برنامه ارائه داده‌اند در این خصوص انجام شود.

گنجاندن انتظارات مردم از شهردار در یکی از سوالات شورا

وی افزود: بیشترین مواردی که از طریق مشارکت‌های مردم برای شهرداری آینده مطرح شده بود، انقلابی بودن، متدین و جهادی بودن است که در یکی از سوالات دهگانه از نامزدها خواستیم نگاه خود را در این خصوص ارائه دهند

صالحی ادامه داد: زندگی‌نامه و سوابق فعالیتی، توضیح درباره کلیات برنامه برای توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و عمرانی، پیشنهادات برای پیشبرد اهداف به‌واسطه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قالب مدیریت شهری، رویکردها و سوابق و فعالیت فرهنگی و نتایج اقدامات و برنامه‌های برای تحول در این حوزه، پیشنهاد در دسترس و کوتاه مدت برای ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر اصفهان، دیدگاه در خصوص جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان و برنامه برای ارتقای این جایگاه، چگونگی ساماندهی مالی و افزایش سرمایه‌های شهر و درآمدهای پایدار، آینده نگری درباره شهر اصفهان درباره اینکه چگونه اصفهان شهر زندگی می‌شود، تشریح راهکارها برای مقابله با گلوگاه‌های بی‌اعتمادی و سلامت اداری سایر سوالاتی است که شورای شهر برای ارائه برنامه از نامزدها پرسیده است.

وی تصریح کرد: تاکنون زمان زیادی برای بررسی گزینه‌های شهرداری گذاشته شده و تا پایان هفته بخشی از فرایند بررسی گزینه‌ها انجام و منتخبان این فرایند دعوت به مصاحبه و گفت‌وگوی جدی می‌شوند تا به گزینه نهایی برسیم؛ البته زمانی که شهردار انتخاب شد باید فرایند قانونی آن نیز در وزارت کشور طی شود که این فرایند بین ۱۰ روز تا یک ماه زمان می‌برد.

سوگند خود را زیرپا نمی‌گذاریم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شورای ششم در یک جلسه فوق‌العاده سرپرست شهرداری را انتخاب کرد زیرا طبق قانون بعد از ادای سوگند و تحلیف این شورا، شورای قبل و شهردار منتخب آن اجازه قانونی برای اداره شهر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا نخواستیم که زمان را ازدست دهیم، البته دقت در فرایند انتخاب را نیز نباید فراموش کنیم و لازم است به‌زودی شرایط شهرداری اصفهان به سامان برسد، ادامه داد: خود را ملزم می‌دانیم از همه ظرفیت‌ها و دقت‌نظرها استفاده کنیم تا دچار خطاهای شناختی نشویم و صرفاً گزینه‌های محدود خود را بررسی نکنیم.

صالحی با بیان اینکه ما در برابر قرآن قسم یاد کردیم که جز صلاح شهروندان چیزی مدنظر نداشته باشیم بنابراین اگر کسی از قبل برای شهرداری اصفهان تعیین شده باشد، این سوگند را زیرپا گذاشته‌ایم، تصریح کرد: برای انتخاب شهردار ساعت‌ها وقت گذاشته، نقاط ضعف و قوت را برشمرده و به تمام گزینه‌ها اشراف داریم زیرا باید نسبت به این انتخاب پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی گزینه‌ها که گفته می‌شد از قبل انتخاب شده‌اند، اصلاً در میان گزینه‌ها نبوده‌اند و به جز ترتیب براساس حروف الفبا، هیچ کس هیچ برتری بر دیگری ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای شهر فارغ از نشست‌های خبری، جلسات هم‌اندیشی نیز با گروه‌های مهم شهر خواهد داشت که در نخستین جلسه با اصحاب رسانه هم‌اندیشی کردیم، گفت: فهم رسانه‌ای اعضای دوره ششم امیدوارکننده است و امیدواریم در ادامه نیز این رویکرد ادامه یابد.

شورا هیچ چیزی را در فرایند انتخاب شهردار دخالت نمی‌دهد

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم شورای شهر تا چه اندازه تحت تأثیر علمای حاضر در شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب است، تصریح کرد: آقایان مهدوی و سالک و بهشتی‌نژاد شورای عالی مجمع را تشکیل می‌دهند، مجمعی که ۱۸۰ عضو دارد و از ۳۵ تشکل تشکیل شده است بنابراین مشورتی که به شورا داده می‌شود متکی به یک فرد نیست.

صالحی با بیان اینکه آرامش فکری با تکیه بر مباحث کارشناسی و مردم‌سالاری حاصل همکاری شورای شهر و مجمع است، اضافه کرد: منتخبان شورای شهر مشورت‌پذیری و تعامل با گروه‌های صاحب‌نفوذ اجتماعی شهر را در دستورکار قرار داده‌اند و معتقدیم اگر قرار است با مردم به زبان مشترک برسیم باید با افرادی که به آن‌ها اقبال اجتماعی وجود دارد نزدیک باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما عضو شورای شهری هستیم که برای همه مردم است؛ توصیه‌ها را می‌شنویم اما هر ۱۳ عضو شورای شهر، جز مصالح مردم و حجت شرعی، هیچ چیزی را در فرایند انتخاب شهردار دخالت نمی‌دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این موضوعات یک ضرورت و الزام اجتناب‌ناپذیر است و کسی از قبل انتخاب و به شورا تحمیل نشده است، ادامه داد: آیت‌الله مهدوی نیز به عنوان یکی از علمای بنام شهر که اقبال عمومی به سمت ایشان زیاد است، مشورت در امور را برای شورا یک ارزش می‌دانند.

کد خبر 513628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.