چهار ادویه با خاصیت کاهش فشارخون

فشار خون بالا که با نام هایپرتنشن هم شناخته می‌شود، این روزها گریبان‌گیر افراد زیادی است. این مسئله رایج‌ترین خطر بروز بیماری قلبی به شمار می‌آید که البته قابل پیشگیری و کنترل است.

به گزارش ایمنا، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند فشار خون و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که برخی از گیاهان و ادویه‌جات ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهند. اگر مایل هستید در راستای حفظ سلامت قلبتان گامی بردارید، این مطلب را از دست ندهید.

نکته: قبل از استفاده از هر یک از موارد زیر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

۱) زنجبیل

قرن‌هاست که مردم برای بهبود جریان خون، سطح کلسترول و فشار خون از زنجبیل استفاده می‌کنند. یک مطالعه روی بیش از چهار هزار نفر به این نتیجه رسید کسانی که بیشترین میزان زنجبیل (دو تا چهار گرم در روز) را مصرف کردند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون بالا قرار گرفتند.

۲) هل

هل ادویه‌ای شیرین که دارای آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یک مطالعه‌ی ۱۲ هفته‌ای روی ۲۰ نفر که دچار فشار خون بالا بودند به این نتیجه رسید که مصرف سه گرم پودر هل در روز به‌طور قابل‌توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد و آن را به محدوده‌ی نرمال نزدیک می‌کند.

۳) آویشن

آویشن، گیاه خوش‌طعمی که حاوی ترکیبات سالمی از جمله رزمارینیک اسید است. تحقیقات نشان می‌دهد این ترکیب مزایای زیادی چون کاهش التهاب و سطح قند و فشار خون و همچنین افزایش جریان خون را داراست.

مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف رزمارینیک اسید با مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، فشار خون سیستولیک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. ACE مولکولی است که عروق خونی را تنگ می‌کند و فشار خون را افزایش می‌دهد. بنابراین، مهار آن می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

۴) دارچین

قرن‌هاست که از این گیاه خوش‌عطر در طب سنتی برای درمان بیماری‌های قلبی از جمله فشارخون بالا استفاده می‌شود. در حالی که هنوز به طور کامل درک نشده است که دارچین چگونه فشار خون را کاهش می‌دهد، تحقیقات روی حیوانات نشان می‌دهد که این ادویه به گشاد و شل شدن عروق خونی کمک کند.

مروری بر ۹ مطالعه‌ای که شامل ۶۴۱ شرکت‌کننده بود، نشان داد که مصرف دارچین، فشارخون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب ۲/۶ میلی‌متر جیوه و ۹/۳ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد. این اثر زمانی قوی‌تر شد که شرکت‌کنندگان در طول ۱۲ هفته به‌طور مداوم دارچین مصرف کردند.

کلام آخر

به گزارش آفتاب نیوز، بهترین راه برای کنترل فشار خون بالا، مصرف داروهای مناسب، پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن است. علاوه بر این می‌توانید برای کاهش فشارخون خود، ادویه‌هایی که به شما معرفی شد را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

کد خبر 513589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.