احداث جنگل‌های شهری در اتریش برای پیشگیری از سیل

مدیران تیرول، ایالتی در اتریش در نظر دارند با کاشت گیاهان مخروطی، جنگل‌هایی ایجاد کنند و از این طریق، احتمال وقوع سیل در آینده را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها از طریق جذب آب باران به عمق زمین خود، نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سیل ایفا می‌کنند. در این راستا، مدیران تیرول در نظر دارند جنگل‌هایی مختلط در سراسر ایالت به وجود آورند که در آن، گیاهان مخروطی با بیشترین قدرت احتباس آب، احتمال وقوع سیل را به حداقل می‌رسانند. برنامه‌ریزان بر این باورند که انتخاب نوع گیاه با بیشترین اثربخشی پیشگیری از سیل بسیار حائز اهمیت است در این راستا، کاشت گیاهان مخروطی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این گونه‌های گیاهی ۴۰ درصد بیش از سایر گیاهان قدرت احتباس و تبخیر آب را دارد و می‌تواند مانعی قدرتمند در مقابل بروز بهمن‌ها و سقوط صخره‌ها باشد. از سوی دیگر استفاده از آن‌ها در ایجاد جنگل‌های شهری می‌تواند در جذب حجم زیادی از آب باران و تبخیر آن کمک کند و از سیل‌هایی نظیر آنچه که امروزه در اتریش در حال وقوع است جلوگیری کند.

در این راستا، جنگل‌های جدیدی در سراسر ایالت به وجود خواهد آمد ضمن این که کاشت گیاهان مخروطی در فضاهای سبز قبلی نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. البته این اقدام با حفظ هدف پیشگیری از وقوع سیل، مزایای بیشتری برای شهرهای اتریشی خواهد داشت. گسترش فضاهای سبز می‌تواند نشاط شهروندی را در پی داشته باشد و به افزایش زیست‌پذیری شهرها منجر شود. از سوی دیگر، جذب دی اکسید کربن تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا کند. از همه مهم‌تر، هویت شهرهای اتریشی در جهان بهبود خواهد یافت و اصول پایداری بر آن‌ها حاکم خواهد شد.

احداث جنگل‌های شهری در اتریش برای پیشگیری از سیل

کد خبر 513558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.