توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی به هیئت‌های مذهبی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: ضروری است با توجه به شروع پیک پنجم شیوع ویروس کرونا مجالس عزاداری در فضاهای باز برگزار شود.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی توصیه می‌شود مجالس عزاداری در فضاهای باز برگزار شود و در صورت بسته بودن فضا، فاصله ایمنی به طور صحیح رعایت شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تعداد متناسب درهای خروجی مجالس روضه و عزاداری، افزود: از نظر ایمنی در فضاهای تجمعی پرتراکم همچون تکایا و مساجد و حسینیه‌ها و تکایا به ازای هر ۵۰ تا ۵۰۰ نفر دو راه خروج، از ۵۰۱ تا یک هزار نفر سه راه خروج و بیش از یک‌هزار نفر چهار راه خروج بدون وجود هیچ مانعی باید پیش‌بینی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: هرچه تعداد خروجی‌ها بیشتر باشد در زمان بروز حادثه، امکان امدادرسانی و خروج راحت تر مردم فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله مناسب سیم‌ها و اتصالات و ادوات برقی از مسائل مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: خیمه‌های عزاداری باید با لوله‌های فلزی داربست شود، چراکه لوله‌های پلاستیکی در صورت بروز حریق ذوب شده و روی سر مردم فرو خواهد ریخت.

آتشپاد گلابی با بیان اینکه هیئت‌ها برای جلوگیری از بروز حوادث مرتبط با برق، چند رشته سیم را وارد یک پریز نکنند، تاکید کرد: هیئت‌های عزاداری برای افزایش مقاومت، فیوز را دستکاری نکنند و برق مورد نیاز خود را از کابل‌های برق معابر دریافت نکنند، همچنین لازم است برای لامپ‌های بزرگ داخل مجالس از محافظ و توری استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی با اشاره به توزیع کپسول اطفای حریق در تمام هیئت‌های عزاداری محرم، گفت: آموزش به خدمه هیئت‌ها و قرار دادن کپسول اطفای حریق از اقدامات انجام گرفته برای تأمین ایمنی هیئت‌های عزاداری ایام محرم است در زمان برگزاری مجالس نیز بازدیدهای مستمر از سوی افسران کشیک انجام می‌شود.

گلابی خاطرنشان کرد: در روند بررسی‌هایی که به عمل خواهد آمد، در صورت نیاز در نزدیکی هیئت‌هایی که پذیرای تعداد زیادی از عزاداران هستند، خودروی آتش نشانی مستقر می‌شود.

کد خبر 513539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.