مقایسه گوشی شیائومی Mi10 و Redmi 9T+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Mi10 و Redmi 9T مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر به گوشی‌های هوشمند رده‌ابتدایی چند سال قبل نگاهی بیاندازید، دستگاه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که بدون شک قیمت پایینی داشتند، اما متأسفانه از نظر سخت‌افزاری قابل اطمینان نبودند، اما امروز شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به سمت تولید میان رده‌های با کیفیت و قیمت پایین رفته که شیائومی طی ده سال فعالیت خود توانسته است خود را به عنوان برندی مطرح کند که نام آن مترادف با ساخت گوشی‌های ارزان ولی با کیفیت است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی Mi10 با Redmi 9T پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Mi10 و Redmi 9T از نظر دوربین

Mi10

Redmi 9T

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

شیائومی Mi 10 مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل (۱/۱.۳۳ اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال تصویر) ۱۳ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض ۱۲ میلی‌متری، f/2.4) ۲ مگاپیکسل (مایکرو f/1.7) ۲ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، لنز f/2.4) و همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل (لنز واید، ۰.۹ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۳ اینچ سایز سنسور، f/2.0) است.

دوربین اصلی Mi 10 می‌تواند با وضوح بالغ بر 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط فیلم انجام دهد. در وضوح‌های 4k و 1080p کاربران می‌توانند با دوربین اصلی ویدئوهایی با نرخ‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند، دوربین اولتراواید نیز امکان فیلمبرداری با هر دو وضوح را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما در وضوح 1080p توان ویدئوهای اولتراواید با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. نکته دیگر به فقدان قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با وضوح 1080p و نرخ‌های ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه است.

شیائومی Mi 9T مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱. ۲ اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و ۱۳ مگاپیکسل (۱.۳ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.4، لنز فوق‌عریض، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و ۸ مگاپیکسل (f/2.4، لنز ۵۳ میلی‌متری تله‌فوتو، ۱.۴ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر) و همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، مکانیزم مکانیکی بالا جهنده) است.

دوربین اصلی Mi 9T می‌تواند ضبط ویدئوهای 4K 30fps دارد که تمام حالت‌های دیگر مثل ۱۰۸۰، 30fps و همینطور ۱۰۸۰، 60fps را دارد. برای فیلم برداری فقط از دوربین اصلی استفاده می‌شود و لنزهای تله فوتو و فوق عریض قابلیت فیلم برداری را ندارد. فیلم‌های اسلوموشن نیز با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۲۰ و ۷۲۰ * 960fps یا 240fps قابل ضبط شدن است.

مقایسه شیائومی Mi10 و Redmi 9T از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Mi10

Redmi 9T

چیپست

Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر پلاس)

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (یازده نانومتری)

پردازنده گرافیکی

Adreno 650

Adreno 610

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲/‏۲۵۶ ‏، ۸/‏۱۲۸ ‏و ۲۵۶/۸‬

۴/‏۱۲۸،‬ ۶/‏۱۲۸ و ۶۴/۴

از نظر سخت افزاری شیائومی Mi 10 از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای است که از سه کلاستر مختلف ساخته شده است. کلاستر مرغوب این تراشه دارای یک هسته قدرتمند است که در فرکانس کاری ۲.۸۴ گیگاهرتز به پردازش می‌پردازد و کلاستر بعدی از سه هسته سریع Cortex-A77 ساخته شده است که حداکثر فرکانس آن‌ها، ۲.۴۲ گیگاهرتز است کلاستر سوم که از چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 استفاده می‌کند و حداکثر فرکانس آن‌ها روی ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. Mi 10 از نظر حافظه در دو نسخه ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

از نظر سخت افزاری شیائومی Mi 9T از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند. پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ از دو هسته قدرتمند Kryo 470 Gold مبتنی بر جدیدترین هسته پرچم‌دار آرم موسوم به Cortex-A76 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتزی ساخته شده است که در کنار شش هسته کم‌مصرف Kryo 470 Silver مبتنی بر هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی، نقش پردازنده مرکزی را بر عهده دارد و ماژول آدرنو ۶۱۸ واحد پردازش گرافیکی تراشه است. مودم اسنپدراگون X15 برقراری اتصال LTE را تضمین می‌کند و موتور هوش مصنوعی چندهسته‌ای و نسل چهارمی Qualcomm، اسنپدراگون ۷۳۰ در زمینه پردازش‌های هوش مصنوعی دو برابر بهتر عمل خواهد کرد.

Mi 9T از نظر حافظه در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده هست و از درگاه کارت microSD برای ارتقا حافظه ذخیره‌سازی نیز بهره نمی‌برد.

مقایسه شیائومی Mi10 و Redmi 9T از نظر صفحه نمایش

Mi10

Redmi 9T

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۸۶ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی Mi 10 دارای نمایشگری در ابعاد ۶.۶۷ اینچ است که دارای نمایشگر Super AMOLED است. رزولوشن این نمایشگر معادل ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است و نرخ تازه سازی معادل ۹۰ هرتز است. این صفحه نمایش فضای رنگی +HDR10 دارا است. که تراکم پیکسلی در حدود 386ppi ارائه می‌کند همچنین تصاویری با وضوح و کیفیت بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد. حداکثر روشنایی نمایشگر Mi 10 ۱۶۵۰ نیت است. این صفحه نمایش توسط گوریلاگلس پنج محافظت می‌شود و در برابر خط و خش و حتی ضربه مقاومت بالایی دارد.

شیائومی Mi 9T دارای نمایشگری در ابعاد ۶.۳۹ اینچ است که دارای نمایشگر AMOLED است. رزولوشن این نمایشگر معادل ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است و نرخ تازه سازی معادل ۹۰ هرتز است. این صفحه نمایش فضای رنگی HDR10 دارد که تراکم پیکسلی در حدود 403ppi ارائه می‌کند و همچنین تصاویری با وضوح و کیفیت بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد. حداکثر روشنایی نمایشگر Mi 9T در حالت‌های خودکار و دستی به ترتیب ۹۴۰ و ۷۲۰ نیت است. این صفحه‌نمایش توسط گوریلاگلس پنج محافظت می‌شود و در برابر خط و خش و حتی ضربه مقاومت بالایی دارد.

مقایسه شیائومی Mi10 و Redmi 9T از نظر طراحی ظاهری

Mi10

Redmi 9T

ابعاد

165.5x74.8x9 میلی‌متر

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

وزن

۲۰۸ گرم

۱۹۸ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

ابعاد بدنه شیائومی Mi 10 به اندازه ۱۶۲.۵×۷۴.۸×۹ میلی‌متر است که نشان می‌دهد با گوشی بزرگی سر و کار داریم. وزن این گوشی حدود ۲۰۸ گرم است که در کنار ضخامت ۹ میلی‌متری و بدنه لغزنده، نشانه‌های خوبی برای ارگونومی دستگاه نیست. به‌عنوان‌مثال برای مقایسه می‌توانید گلکسی اس ۲۰ پلاس را در نظر داشته باشید که با نمایشگر ۶.۷ اینچی و باتری ۴ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بدنه‌ای به ضخامت ۷.۸ میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرم دارد.

پنل جلویی دستگاه را نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی فرا گرفته است که دارای حاشیه‌های به‌مراتب کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی بوده و لبه‌های آن خمیده است. گذشته از این موارد، شیائومی بر اساس ترند امروزی بازار، حفره نمایشگر را به بریدگی ترجیح داده و در گوشه سمت چپ آن، شاهد حفره تکی برای دوربین سلفی هستیم. اندازه این حفره، تقریباً مشابه چیزی است که در پرچم داران اخیر سامسونگ دیده‌ایم، اما این حفره تا حدودی از گوشه نمایشگر فاصله دارد و به قسمت میانی متمایل شده است که باعث می‌شود عادت کردن به آن زمان بیشتری بطلبد.

مقایسه شیائومی Mi10 و Redmi 9T از نظر باتری

Mi10

Redmi 9T

ظرفیت

چهار هزار و ۷۸۰ میلی‌آمپر

شش هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۰ وات

۱۸ وات

گوشی Mi 10 از باتری بزرگ چهار هزار و ۷۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که حدود ۲۸۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری در مقایسه با نمونه به کار رفته در نسخه پرو دارد و به نظر می‌رسد که شیائومی به دلیل قرار دادن دوربین‌های کوچک‌تر در این گوشی موفق شده از فضای به دست آمده برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کند.

وقتی که با باتری بزرگ سروکار داشته باشیم، با اطمینان بالایی می‌توانیم بگوییم که مشکلی از بابت شارژدهی وجود نخواهد داشت و این موضوع در مورد گوشی Mi 10 نیز صدق می‌کند. این گوشی می‌تواند در حالت ۹۰ هرتزی حدود ۱۸ ساعت و در حالت ۶۰ هرتزی، حدود ۲۰ ساعت به پخش مداوم ویدئو بپردازد که رکورد بسیار خوبی بوده و آن را بین بهترین پرچم داران سال ۲۰۲۰ قرار می‌دهد.

Mi 10 شیائومی از شارژ سیمی و بی سیم با توان ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان پنج وات برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از تجهیزات داخل جعبه می‌توان در عرض ۳۰ دقیقه حدود ۵۲ درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود ۷۵ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به باتری ۴ هزار و ۷۸۰ میلی آمپر ساعتی، زمان بسیار خوبی ارزیابی می‌شود؛ اما نمی‌توان آن را سریع‌ترین دانست.

شیائومی Mi 9T دارای باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر است، از شارژ با توان ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ شود. باتری Mi 10 برای یک روز نیم نیاز کاربران را برای استفاده معمولی فراهم آورده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Mi10 و Redmi 9T

تا اینجا به مقایسه Mi10 با Redmi 9T از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. با توجه به اختلاف قیمتی که دو گوشی دارد هر کدام نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در نهایت شما باید با توجه به مزایا و معایبی که از هر دو گوشی به آن‌ها اشاره کردم و نسبت بودجه‌ای که برای خرید گوشی در اختیار دارید و متناسب با نیازی که دارید باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها بگیرید.

کد خبر 513517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.