حمل و نقل عمومی در مادرید؛ از اتوبوس‌های EMT تا خودروهای اشتراکی

وسایل حمل و نقل عمومی مادرید شامل اتوبوس‌های EMT، خودروهای اشتراکی، مترو، دوچرخه و اتوبوس بین شهری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای اندکی مانند مادرید وجود دارد که گشت و گذار در آنها برای گردشگران آسان و لذت‌بخش است. زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی این شهر شامل یک سیستم مترو کارآمد و قابل اعتماد، شبکه اتوبوس‌های سازمان یافته و اتوبوس‌های شبانه، قطارهای سریع‌السیر برای طی کردن مسیرهای طولانی که شهرک‌های دور افتاده اسپانیا را به یکدیگر متصل می‌کند و دوچرخه‌های برقی، همگی مادرید را به شهری پرتردد برای توریست‌ها تبدیل می‌کند.

حمل و نقل عمومی در مادرید؛ از اتوبوس‌های EMT تا خودروهای اشتراکی

در ادامه شما را با بهترین وسایل حمل و نقل عمومی این شهر و نحوه استفاده از آنها آشنا می‌کنیم:

مترو

مترو مادرید بخش نمادین و جدایی ناپذیر زندگی شهری آن می‌شود. قطار شهری مادرید از لحاظ طول خطوط، پس از متروی لندن، نیویورک، مسکو، سئول و متروی شانگهای در جایگاه ششم متروهای جهان قرار دارد. همچنین یکی از بهترین و بزرگترین متروهای اروپایی است که شامل ۱۲ خط مترو، ۳ خط تراموا و بیش از ۳۰۰ ایستگاه می‌شود که نقاط مختلف شهر را به زیبایی به یکدیگر پیوند می‌دهد. ساعت حرکت قطار شهری مادرید از ۶ صبح تا ۱:۳۰ بامداد است و قطارهای مترو در شلوغ‌ترین ساعات روز، هر دو دقیقه و پس از نیمه شب، هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

اتوبوس‌های "EMT" مادرید

EMT مادرید، اتوبوس عمومی پایتخت اسپانیا است که از ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب با بیش از ۲۰۰ خط به شهروندان و گردشگران سرویس دهی دارد. تلاش اخیر دولت محلی مادرید برای داشتن وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست، منجر به بکارگیری سه اتوبوس خدمات رایگان بدون آلاینده کربن با نام‌های 001 Atocha Renfe-Moncloa، 002 Puerta de Toledo-Argüelles و C03 Puerta de Toledo-Argüelles برای شهروندان شده است. جالب است بدانید که ۲۷ اتوبوس شبانه "Búhos" برای علاقه مندان به گردش شبانه در شهر مادرید وجود دارد که بعد از ساعت ۲۳:۳۰ برای افراد در میدان سیبلس در دسترس است.

حمل و نقل عمومی در مادرید؛ از اتوبوس‌های EMT تا خودروهای اشتراکی

اتوبوس‌های بین شهری مادرید

این اتوبوس‌ها که با نام اتوبوس‌های سبز مادرید نیز شناخته می‌شوند، به شرکت‌های مختلف حمل و نقل خصوصی تعلق دارد. اتوبوس‌های بین شهری، یک گزینه راحت و قابل اعتماد برای مسافران و گردشگران محسوب می‌شود. افراد می‌توانند بلیط‌های تک‌نفره را مستقیماً از راننده اتوبوس دریافت کرده یا بلیط‌هایی را برای ۱۰ سفر خود از کیوسک‌های ایستگاه اتوبوس خریداری کنند.

سرویس‌های اشتراک دوچرخه

"BiciMAD"، یک سرویس حمل و نقل نسبتاً جدید است که تقریباً شامل سه هزار دوچرخه برقی در ۲۶۴ ایستگاه شارژ شهر مادرید می‌شود. استفاده از این سرویس یک راهکار سازگار با محیط زیست و آسان برای گشت و گذار در شهر است همچنین در این شهر مسیرهای دوچرخه سواری بسیاری برای علاقه مندان به استفاده از این وسیله نقلیه وجود دارد. اپلیکیشن BiciMad نیز یک ابزار مفید برای یافتن ایستگاه‌های دوچرخه در شهر مادرید است.

حمل و نقل عمومی در مادرید؛ از اتوبوس‌های EMT تا خودروهای اشتراکی

اشتراک خودرو

خدمات اشتراک خودرو، یک روش حمل و نقل مناسب برای گردش در شهرهای نزدیک اسپانیا بوده و برای مقاصد طولانی‌تر مقرون به صرفه است. BlaBla Car، یکی از سرویس‌های اشتراک خودرو است که به افراد امکان می‌دهد تا برای بازدید از نقاط مختلف مادرید و سراسر کشور اسپانیا، خودروی مورد علاقه خود را رزرو کنند.

تهیه کارت گردشگری و کارت‌های چندگانه Tarjeta

یکی از کاربردی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای سفرهای چند منظوره، خرید کارت گردشگری Tourist" "Travel Pass است. افراد می‌توانند این کارت‌ها را از هر ایستگاه مترو تهیه کنند که به آنها امکان می‌دهد از انواع وسایل حمل و نقل عمومی در اطراف مادرید شامل مترو، خطوط اتوبوس ، قطارهای light rail و قطارهای حومه Renfe استفاده کنند.

مسافران می‌توانند بلیط‌های اتوبوس را از طریق Tarjeta Multi یا کارت Pass Tour Travel دریافت کنند همچنین می‌توان هزینه سفرهای تک اتوبوس را با پول نقد یا کارت‌های اعتباری پرداخت کرد.

حمل و نقل عمومی در مادرید؛ از اتوبوس‌های EMT تا خودروهای اشتراکی

البته بهتر است افراد این کارت‌های هوشمند را پس از اتمام استفاده از وسایل نقلیه دور نیندازند زیرا آنها تا ۱۰ سال قابل انتقال بوده و معتبر هستند. گردشگران می‌توانند این کارت‌ها را در بازدیدهای بعدی خود از شهر مادرید در هر ایستگاه مترو شارژ کنند.

کد خبر 513454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لادن موستوفی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام. جالب بود