تحمل در برابر انتقاد رسانه‌ها باید افزایش یابد

سرپرست شهرداری کرمان از جمله کارکردهای سازنده و مفید رسانه‌ها را نقد منصفانه آنها دانست و گفت: تحمل و صبر مدیران نیز باید در مقابل انتقادها افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، محسن پوراسماعیلی اظهار کرد: در حوزه عمل خدمت رسانی نیز اگر مدیری نیت خیر داشته باشد باید بداند که انتقادهای منصفانه که با نیت آبادانی انجام می‌شود، سبب ایجاد وفاق و هم افزایی در جامعه می‌شود و توسعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاد شده در سپهر رسانه‌ای کشور و سیطره فضای مجازی که گاهاً اخبار کذب یا غیرواقع در آن دست به دست می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط رسالت خبرنگاران و خبرگزاری‌های رسمی که با مردم در ارتباط مستقیم هستند و مردم به آنها اعتماد دارند بیشتر نمایان می‌شود و عملکرد آنها موجب ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد.

سرپرست شهرداری کرمان افزود: در حوزه رسانه‌ای و فضای مجازی باید به نقطه‌ای برسیم که خبرگزاری‌ها اخبار واقع را به طور کامل و با سرعت مناسب منتشر کنند تا بتواند پاسخگوی برخی عملکردها در فضای مجازی باشد.

وی با گرامیداشت مقام شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که شهادت او در سال ۱۳۷۷ در مزارشریف افغانستان به دست طالبان متحجر سبب نامگذاری روز خبرنگار شده است، تاکید کرد: جامعه باید قدردان زحمات خبرنگاران باشد.

پوراسماعیلی افزود: خداوند در قرآن کریم به قلم قسم می‌خورد و آنکه قلم به دست می‌گیرد؛ جایگاه فردی که قلم به دست دارد و انصاف، عدل و مساوات را رعایت می‌کند بسیار بالا است و فارغ از همه داستان‌های سیاسی، خودی و غیرخودی، آنکه اطلاع‌رسانی و نقد منصفانه می‌کند، جامعه را ارتقا می‌دهد.

وی تصریح کرد: خبرنگاری و خبررسانی با ارتقای فرهنگ در جامعه نیز ارتباط مستقیم دارد و در این رهگذر می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها نیز بیشتر کمک گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 513416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.