بهترین زمان برای خرید سرور مجازی

قبل از تعیین بهترین زمان برای خرید سرور مجازی یا vps بهتر است تا با مفهوم آن آشنا شویم. سرور مجازی به زبان ساده، یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز شما بر روی ان قرار گرفته و حضور فیزیکی در منزل یا محل کار شما ندارد.

خرید سرور مجازی یا vps به شما یک سیستم عامل که می‌تواند: ویندوز یا لینوکس باشد، می‌دهد و قابلیت مدیریت آن از راه دور به وسیله موبایل، تبلت و کامپیوتر را دارید. وی پی اس ها امروزه نقش زیادی در توسعه فضای وب و سایت‌های متعددی داشته‌اند و افراد زیادی علاقه مند به آنها می‌باشند.

سرور مجازی از فناوری مجازی سازی استفاده می‌کند که منابع یک سرور قدرتمند را به چندین vps تبدیل کند. می‌توانید این موضوع را این‌گونه تصور کنید: در حقیقت یک سخت‌افزار فیزیکی وجود دارد که به صورت چند سرور مجزا عمل می‌کند.

سرور مجازی چگونه عمل می‌کند؟

با خرید سرور مجازی یا vps، یک نام کاربری و کلمه عبور به همراه مشخصات و آدرس آن، توسط شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد که بسته به منابعی که در اختیار شما گذاشته می‌شود، کنترل آن کامپیوتر از راه دور توسط شما صورت می‌گیرد.یعنی می‌توانید به راحتی نرم افزارهای دلخواه را نصب کرده یا حتی سرور خود را روشن، خاموش کنید.

شرکت هاستینگ شما، با استفاده از فناوری مجازی سازی، چندین سیستم عامل را بر روی یک سرور قدرتمند نصب کرده و آنها را با نام وی پی اس یا سرور مجازی، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. که محبوب ترین آنها سرور مجازی لینوکس و ویندوز می‌باشد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند.

چه زمانی باید به سراغ سرور مجازی برویم؟

بهترین راه برای این که متوجه شوید آیا به سرور مجازی نیاز دارید یا نه، این است که وب سایتتان را به خوبی بررسی کنید. در ادامه ۸ نشانه را بررسی می‌کنیم که اگر در مورد وب سایت شما صدق کنند، شاید بهتر باشد که به سراغ خرید vps بروید.

بهترین زمان برای خرید سرور مجازی

نگران امنیت هستید

اگر به قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌تری نیاز دارید، مایل هستید نظارت بیشتری بر وب سایتتان داشته باشید، یا به فضای بک آپ بیشتری نیاز دارید، خرید سرور مجازی می‌تواند راهگشای مشکل شما باشد. همچنین، اگر مایل هستید قابلیت اطمینان وب سایتتان را بالا ببرید نیز وی پی اس ها، راه حل مناسبی برای شما است. با استفاده از VPS منابع مطمئن‌تری دریافت خواهید کرد و از قابلیت‌های امنیتی بسیار پیشرفته برخوردار خواهید شد.

مایل هستید ترافیک بیشتری دریافت کنید

اگر به تازگی وب سایتتان را راه‌اندازی کرده‌اید و ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنید، ایده آل ترین راه حل برای شما استفاده از هاست اشتراکی است. اگرچه، در صورتی که تعداد مخاطبان وب سایت شما به‌طور مستمر در حال رشد است، شاید به ارتقاء سرور نیاز داشته باشید. قطعاً شما نمی‌خواهید که به دلیل حجم بالای ترافیک سرعت وب سایتتان کم شود، یا حتی بدتر از آن، سرورتان دچار قطع و وصلی شود. اگر سرور شما قابلیت تحمل حجم ترافیک وب سایت تان را نداشته باشد، این اتفاق‌ها ممکن است رخ دهد. بنابراین، اگر مایل هستید بازدیدهای وب سایت تان را افزایش دهید، لطفی در حق خودتان کنید و به سراغ سرور مجازی بروید!

سرعت وب سایت تان رو به کاهش است

هاست های اشتراکی برای وب سایت‌هایی که حجم بالایی از RAM را استفاده می‌کنند، مناسب نیست. همچنان که وب سایت تان رشد می‌کند و محتواهای بیشتر و بیشتری به آن اضافه می‌کنید، متوجه خواهید شد که سرعت لود شدن وب سایت رو به کاهش خواهد رفت. این اتفاق به این معنا است که حجم وب سایت شما از محدودیت سرورتان بالاتر رفته است. در این صورت، می‌توانید میزبانی خود را به سرور مجازی ارتقا دهید تا قادر باشید حجم وب سایت را افزایش دهید و درعین‌حال نگران کاهش سرعت نباشید.

یک فروشگاه اینترنتی دارید

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید یا می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید، ارتقا سرور برای شما امری ضروری خواهد بود. چرا؟ به این دلیل که با استفاده از سرور مجازی شما از یک زیر ساخت قدرتمند و پر سرعت برخوردار خواهید شد. با استفاده از این سرور، بهتر می‌توانید تست پذیرش PCI را با موففیت پشت سر بگذرانید. استاندارد امنیت اطلاعات صنعت کارت پرداخت یا همان PCI، توسط برندهای کارت اعتباری به این جهت پایه‌گذاری شده است که از سرقت اطلاعات جلوگیری شود.

اگر درگاه پرداخت وب سایت شما کارت اعتباری می‌پذیرد، باید به بهترین شکل تلاش کنید که امنیت اطلاعات اقتصادی مشتریانتان را تضمین کنید. ازآنجایی‌که vps، از هاست های اشتراکی امن تر است، برای وب سایت‌های فروشگاهی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

نیاز به نصب برنامه‌های خاص دارید

بهترین زمان برای خرید سرور مجازی

هاست های مختلف مانند: وردپرس، اشتراکی، لینوکس و… برای آن دسته افرادی که وب سایت خود را بر روی وردپرس یا دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا راه‌اندازی کرده‌اند، گزینه‌ای عالی است. با این حال، اگر به نقطه‌ای رسیده‌اید که نیاز به نصب نرم‌افزارهای خاص یا استفاده از کانفیگ سرور دارید (یا اگر به هر نحوی نیاز دارید از برنامه‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید) به سرویسی نیاز خواهید داشت که کنترل بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

نرم‌افزارهای مربوط به مالیات، قبض، ساماندهی و ثبت داد و ستدها، و دیگر برنامه‌های جامع نیز به همین صورت علاوه بر اینترنت پر سرعت، به سرورهایی نیاز خواهند داشت که بیست‌وچهارساعته در دسترس باشند. برای اجرا کردن این برنامه‌ها به خرید یک سرور مجازی پر سرعت و با کیفیت، نیاز خواهید داشت.

دچار مشکلات سرور می‌شوید

آیا وب سایت شما گاهی از دسترس خارج می‌شود؟ آیا به‌وفور با ارور "Service Unavailable" (سرویس در دسترس نیست (یا "Internal Server Error" (خطای داخلی سرور) " روبرو می‌شوید؟ اگر شما با این خطاها روبرو می‌شوید، احتمالاً بازدیدکنندگان وب سایت تان نیز با این مشکل روبرو خواهند شد. اگر صاحب یک بیزینس آنلاین هستید، باید به هر نحوی که می‌توانید از بروز این خطاها جلوگیری کنید. ارتقا دادن سرورتان به سرور مجازی یا vps پر سرعت، می‌تواند این مشکل را کاملاً حل کند.

به دنبال راه‌حلی به‌صرفه هستید

درست است که سرورهای اختصاصی بسیاری از مشکلات شما را حل خواهند کرد. اما این سرورها درعین‌حال گران‌قیمت تر نیز هستند. آیا به دنبال راه حل به‌صرفه‌تری هستید؟ اگر می‌خواهید پهنای باند خود را افزایش دهید، از امنیت بالاتری برخوردار شوید، و RAM بیشتری داشته باشید، خرید سرور مجازی یا VPS گزینه‌ای به‌صرفه برای شما خواهد بود.

جمع بندی

خرید سرور مجازی یا vps برای کسب و کارهای متعددی مانند سایت‌های فروشگاهی، افرادی که قصد دسترسی به یک سرور قدرتمند و پر سرعت را دارند، تریدر ها و سایر سرویس‌ها، بسیار کاربردی می‌باشد.سرور مجازی با بهره مندی از تکنولوژی‌های مجازی سازی، قابلیت ارائه سیستم عامل‌های دلخواه مانند: ویندوز و لینوکس را به کاربران دارد تا هیچ گونه محدودیتی در این باره وجود نداشته باشد.پیش از خرید vps بهتر است تا از خدمات هاستینگی که قصد تهیه سرویس را دارید، مطمئن شوید و پشتیبانی ۲۴ ساعته را نیز فراموش نکنید. بهترین زمان برای خرید وی پی اس نیز بستگی به نوع کسب و کار شما و میزان بازدهی مورد نظرتان دارد که می‌توانید آن را با قیمت‌های مناسبی تهیه کنید.

کد خبر 513375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.