کنکور سد کوچکی در زندگی است آن را بزرگ نکنید

یک مشاور تحصیلی گفت: متأسفانه وقتی وارد اجتماعات مختلف می‌شویم، مسئله کنکور را بزرگ کرده و از آن غول می‌سازند در صورتی که کنکور سد بسیار کوچکی در زندگی است و نباید آن را سخت دانست.

امیرمحمد صنیع ثالث در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دانش آموزان، از کودکی عادت دارند تا بر آموزش معلم تکیه کرده و بر اساس آموخته‌هایی که معلم آنها تدریس کرده است، مورد ارزشیابی قرار گیرند. اما این روند مختص مقاطع پایین‌تر است و هرچه افراد به مقاطع بالاتر می‌روند، باید سعی کنند روی پای خود بایستند و معلم محور نباشند.

وی افزود: اکنون تنها چیزی که مهم است این است که به خود و آینده خود بیندیشند و منتظر دیگران نباشند. معلم درس می‌دهد اما این دانش آموزان هستند که باید چندین بار بخوانند مرور کنند و تست بزنند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: حال ممکن است دانش آموزی احساس سردرگمی کند و با آموزش مجازی چیزی یاد نگرفته باشد. قطعاً در چنین حالتی، فردی که قبلاً این راه را رفته و تجربیاتی کسب کرده می‌تواند به شما کمک کند.

صنیع ثالث اضافه کرد: جاده‌ای را فرض کنید که در آن دوربین وجود داشته باشد، کسی که به موفقیت رسیده انتهای جاده و فرد در حال درس خواندن، اواسط جاده قرار گرفته است. شخص در حال درس خواندن از وجود دوربین با خبر است اما نمی‌داند حداکثر سرعت در این جاده چقدر است. کنکور نیز به همین شکل بوده و فرد به رقابت کنکور و سختی‌های آن واقف است اما تجربه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه فردی که به عنوان مشاور قبلاً این راه را رفته، می‌تواند دانش‌آموزان را راهنمایی کند، تصریح کرد: دانش آموزانی که هنگام مطالعه تمرکز ندارند می‌توانند زمان مطالعه برگه سفیدی را در کنار خود قرار دهند و افکاری که مزاحم درس خواندنشان می‌شود را روی آن بنویسند.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: دانش آموزان باید قبل از مطالعه از خود بپرسند چرا درس می‌خوانم و به هدف خود فکر کنند. قطعاً هدف نهایی آنها رسیدن به یک راحتی و آرامش است.

صنیع ثالث خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی وارد اجتماعات مختلف می‌شویم مسئله کنکور را بزرگ کرده و از آن غول می‌سازند اما در اصل کنکور آزمونی از کتب درسی دانش آموزان است، کنکور سد بسیار کوچکی در زندگی است و نباید آن را سخت دانست.

کد خبر 513340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.