آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی شیراز در ایام محرم

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و ساختمان اداری مرکزی این سازمان رنگ محرم به خود گرفته است.

محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص تأمین ایمنی اماکن و مراکز برگزاری مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان، آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی افزود: ۲۳ ایستگاه آتش نشانی شهر شیراز برای تأمین ایمنی اماکن و مراکز مذهبی شامل مساجد، تکایا، هیأت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف شهر و آسایش و آرامش خاطر شهروندان در ایام ماه محرم، در حالت آماده‌باش کامل بوده و اقدامات پیشگیرانه را در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز ادامه داد: کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان از روزهای گذشته مشغول بازدید از همه اماکن مذهبی به ویژه تکایا هستند و در صورت مشاهده هرگونه نقص در ایمنی این اماکن، آن را به مسئولان مربوطه اطلاع می‌دهند و در پایان نیز دستورالعمل‌های حاوی توصیه‌های ایمنی را به آنان ارائه می‌کنند که در صورت بازدید مجدد و رفع نشدن نواقص ایمنی، کارشناسان سازمان اخطار کتبی صادر کرده و به مسئولان این اماکن ابلاغ خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: در این شب‌ها در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، ضمن آنکه در روزهای پایانی این ایام آتش نشانان در مقابل اماکن مذهبی شلوغ مستقر خواهند بود.

قانع از شهروندان درخواست کرد که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

وی افزود: در همین ارتباط برای شهروندان و مسئولان تکایا و اماکن مذهبی به منظور آشنایی بیشتر با چگونگی رعایت موازین ایمنی در ایام محرم دوره آموزش ایمنی به صورت وبینار توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار و توصیه‌ها و نکات ایمنی مربوط به این ایام نیز به صورت مجازی ارسال شده است.

کد خبر 513244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.