گونه لامبدا ویروس کرونا در اسپانیا گسترش یافت

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گونه لامبدا ویروس کرونا اخیرا در اسپانیا گسترش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند، ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع چندین بار جهش یافته است، یکی از گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا "لامبدا" نام دارد که برای اولین بار در کشور پرو شناسایی شد. زمانی که کشورهای زیادی در سراسر دنیا نگران شیوع گونه خطرناک دلتا بودند گونه جدید لامبدا پدیدار شد.

به گفته محققان، با وجود اینکه میزان انتقال‌پذیری گونه لامبدا ویروس کرونا بسیار زیاد است اما به عنوان گونه نگران کننده در نظر گرفته نشده است. شواهد کافی در مورد گونه لامبدا ویروس کرونا در دسترس نیست اما نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که این گونه نسبت به گونه اصلی ویروس کرونا سریع‌تر انتقال پیدا می‌کند و در برابر واکسن‌های تولید شده نیز مقاوم‌تر است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که گونه دلتا جزء گونه‌های نگران کننده در نظر گرفته شود زیرا هنوز اطلاعات کافی در مورد شدت بیماری ایجاد شده بر اثر این گونه وجود ندارد.

محققان در حال بررسی جنبه‌های مختلف این گونه از ویروس کرونا هستند. گونه لامبدا ویروس کرونا برای اولین بار در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی در کشور پرو شناسایی شد اما هم اکنون در کشورهایی مانند شیلی، ایالات متحده آمریکا، مکزیک و اکوادور به میزان قابل توجهی شیوع پیدا کرده است. در حال حاضر گونه دلتا ویروس کرونا بیش از ۴۰ کشور دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. گزارش‌های ارائه شده نیز نشان می‌دهد که تا کنون ۱۱۵ فرد در کشور اسپانیا به گونه لامبدا ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

کد خبر 513110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.