علیرضا زاکانی برنامه‌های خود را به شورای شهر تهران ارائه داد

شهردار منتخب شهر تهران از مجلس و مردم قم عذرخواهی کرد و برنامه‌های خود را به شورای شهر تهران ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران حضور یافت و برنامه‌های خود را با شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام، به اعضای شورای شهر تهران ارائه کرد.

وی در ابتدای سخنانش با پوزش از مردم قم اظهار کرد: در مسیر خدمت رسانی در کنار مردم قم خواهم بود و از مجلس برای اینکه رفیق نیمه راه شده و جدا شدم عذرخواهی می‌کنم.

شهردار منتخب تهران ضمن برشمردن چالش‌های شهر و شهرداری تهران گفت: ۳۵۰ روز هوای غیر پاک، ۵۶ درصد از درآمدهای حاصل از فروش تراکم، رانت‌خواری، فساد و نبود شفافیت کافی اداری، بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی، ساختار فربه سازمانی، تعداد بالای پروژه‌های نیمه تمام و بافت فرسوده از مشکلات اساسی شهر و شهرداری تهران است.

زاکانی به نتایج نظرسنجی‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری و تصویری که شهروندان تهرانی از تهران دارند، اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های شهر و شهرداری مطلوب در برنامه‌های زاکانی، شهری پیشرفته با هویت ایرانی اسلامی، امن و ایمن، مقاوم، هوشمند، زیبا، فرهنگی و با اصالت، منسجم و با رفاه اجتماعی، عاری از نابرابری، شهروند محور و مشارکت‌پذیر است.

وی یادآور شد: از اقدامات شهرداران قبل به خصوص «محمدباقر قالیباف» در برنامه‌هایش و در سیاستگذاری و توسعه شهری بهره خواهد برد.

شهردار منتخب تهران در حوزه شهرسازی و معماری مهم‌ترین چالش‌ها را توجه نکردن به تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی عنوان کرد و با تاکید بر به‌روزرسانی طرح تفضیلی گفت: تکمیل نشدن فرآیند هوشمندسازی عوارض شهری و ساختمانی و نبود نظارت بر فرآیند صدور پروانه از چالش‌های مهم این حوزه است در این راستا نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده، حفاظت و صیانت از حریم شهری پایتخت، هوشمندسازی، ایجاد شفافیت و پایش مستمر فرآیندها در این حوزه را در اولویت برنامه‌ها قرار خواهیم داد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه ترافیک نیز توسعه، تجهیز و نگهداشت ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت عرضه و تقاضا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی از جمله راهبردها در این حوزه است همچنین در برنامه‌ها به دوچرخه اشتراکی و موتور برقی توجه شده است.

شهردار منتخب تهران در فصل اجتماعی و فرهنگی برنامه‌هایش، با تأکید بر مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فقدان هویت دینی انقلابی و ملی شهر تهران گفت: تقویت مسجد محوری و حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا، ترویج و تسهیل در امر ازدواج، مقابله عمومی و محله محور با اعتیاد و طلاق، از برنامه‌های وی در این حوزه است.

کد خبر 513070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.