موفقیت‌های آموزش عالی مرهون اطلاع رسانی دقیق خبرنگاران است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به فرارسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار گفت: بی‌شک دستیابی به بسیاری از موفقیت‌ها در حوزه آموزش عالی مرهون اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام عملکرد دانشگاه‌ها توسط خبرنگاران و رسانه‌ها بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، منصور غلامی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و فعالان حوزه خبر و رسانه اظهار کرد: امروزه نیاز بشر به آگاهی و اطلاع‌رسانی نمودِ بیشتری یافته و آنچه که همگان به دنبال آن هستند؛ سرعت بالا، سهولت دسترسی و صرف هزینه زمانی و مالی کمتر است تا بتوانند آگاهی خود را از مسائل مختلف افزایش دهند و اینجاست که جایگاه ارزشمند خبرنگاران و رسانه‌ها و نقش آنان در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عیان می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران زبان گویای جامعه‌اند، چشمان پرسشگری که جز به آسودگی مردمان گشوده نمی‌شود. این گران‌مایگان به مثابه تاریخ‌نگارانی هستند که آنچه در جامعه اتفاق افتاده را بدون در نظر گرفتن علایق شخصی و با کنار گذاشتن هرگونه تعصب، با قلم صداقت می‌نگارند و اخبار واقعی را به مردم زمان خود انتقال می‌دهند و آنچه که در حافظه تاریخ ماندگار می‌شود، نوشته‌هایی است که توسط آنان ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مجاهدان آگاهی، همواره با پاسخگویی مسئولانه مدیران و دست‌اندرکاران جامعه همراه و روشنی و شفافیت ارمغان تلاش آنان به مردم باشد.

وزیر علوم ادامه داد: اینجانب به سهم خود از نقش و تأثیرگذاری خبرنگاران حوزه آموزش عالی و دبیران و سردبیران در آگاهی‌بخشی دقیق و سریع به مخاطبان نظام آموزش عالی کشور و همه آحاد جامعه، قدردانی می‌نمایم و با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد، به روان شهدای اصحاب رسانه و قلم به ویژه شهید محمود صارمی درود می‌فرستم و از خداوند متعال علو درجات آنان را خواهانم.
غلامی افزود: به پاسداشت این روز فرخنده، از اینکه در طول مدت خدمتگزاری دولت یازدهم و دوازدهم با اهتمام و تلاش وافر جامعه رسانه‌ای کشور، شاهد شکوفایی حوزه علم و دانش بودیم، سپاسگزارم و سلامتی، بهروزی و توفیقات روزافزونتان همه عزیزان حوزه خبر و رسانه را از درگاه حضرت احدیت مسألت می‌نمایم.

محمود صارمی خبرنگار ایرنا، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی به همین مناسبت هفدهم مردادماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

کد خبر 512971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.