تلفیق کنش‌گرایی و زیبایی‌شناسی در هنرهای خیابانی اتریش

فستیوال جدیدی در وین، پایتخت اتریش برگزار شده که در آن، نوع جدیدی از هنر خیابانی با مفهومی بحث‌برانگیز در معرض نمایش عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند روز اخیر وین میزبان فستیوال جدیدی تحت عنوان هنرهای خیابانی Calle Libre بوده که در آن، دیوارنگاری‌هایی به سبکی نوین باعث شگفتی بازدیدکنندگان شده است. هنرمندانی که آثار خود را در کوچه و محله‌های شهر در معرض عموم مردم قرار داده‌اند در نظر دارند پس از پایان جشنواره نیز در روزهای جمعه و شنبه تورهایی برگزار کرده و افراد بیشتری را به تماشای هنرهای خود در خیابان‌ها دعوت کنند. آثار هنری این افراد، متفاوت با نوع رایج دیوارنگاری‌های سراسر کشور اتریش به طور گسترده روی اغلب دیوارهای سازه‌های شهر به تصویر کشیده شده است.

تلفیق کنش‌گرایی و زیبایی‌شناسی در هنرهای خیابانی اتریش

هنرمندان اهل وین در نظر دارند در تورهای خود، بازدیدکنندگان را از نقطه به نقطه شهر عبور دهند تا مردم به تماشای آثار هنری این افراد بپردازند. بعضی از مسیرهای تور به حدی طولانی است که بازدید از تمام آثار هنری آن بیش از دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

جالب است بدانید که هنرمندان شخصاً در این تورها شرکت می‌کنند و به بازدیدکنندگان فرصت پرسیدن هر گونه سوالی را در خصوص تکنیک‌های استفاده شده در خلق یک اثر هنری و حتی مفهوم آن را به مردم می‌دهند.

تلفیق کنش‌گرایی و زیبایی‌شناسی در هنرهای خیابانی اتریش

فستیوال هنر خیابانی Calle Libre از هشت سال پیش تا امروز هر سال با مفهوم متفاوتی برگزار شده است که هنرمندان مضمون آثار هنری سال جاری را "ظهور دوباره" معرفی کرده‌اند. این مضمون مباحثی نظیر بیگانه‌هراسی، قطبی‌شدن اجتماعی و وسواس امنیتی را که در سراسر نیمکره جنوبی ترویج یافته است در بر می‌گیرد.

هنرمندان ریشه تمام این اتفاق‌ها را به استعمار، استیلای فرهنگی و مقهورسازی مردم در گذشته فرض کرده و آن را در آثار هنری خود در خیابان‌های وین به تصویر کشیده‌اند. این زمینه تاریخی منجر به جاودانگی مردمی با عقاید و سنت‌های متفاوت به ویژه در کشورهای غربی شده که همه این واقعیات به خوبی از طریق تلفیق کنش‌گرایی با بعد زیبایی‌شناسی در دیوارنگاره‌های جدید به تصویر کشیده شده است.

تلفیق کنش‌گرایی و زیبایی‌شناسی در هنرهای خیابانی اتریش

کد خبر 512953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.