۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
اصفهان رنگ محرم به خود می‌گیرد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر حال و هوای محرم به خود خواهد گرفت.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور استقبال از ایام محرم اظهار کرد: امسال نیز شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته در سیاهپوش کردن شهر اهتمام داشته و تلاش خواهد کرد رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر گسترش یابد.

وی با بیان اینکه محرم امسال برگزاری مجالس عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد، افزود: شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم برای سیاهپوش کردن شهر و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی شهر در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت تمایل با سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری همکاری و در سیاهپوشی شهر مشارکت کنند.

وی در خصوص فضاسازی شهر با موضوع محرم، گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، سیاهپوش کردن سطح شهر، نصب المان‌های موضوعی، نصب پرچم مشکی بخشی از اقدامات شهرداری اصفهان در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که با همکاری مناطق پانزده‌گانه و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اجرایی خواهد شد.

امیری در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به آغاز محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور ایمن سازی محیط برای عزاداران حسینی در هیئت‌ها و تکایا، اقدامات لازم را اجرایی کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کلیه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در این ایام در حالت آماده‌باش کامل هستند، اظهار کرد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در نقاط حادثه‌خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر شده و در صورت نیاز به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش‌نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

امیری گفت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در شهر صادر نمی‌شود و به جای آن ایستگاه‌های نما و نوا برپا خواهد شد و شهروندان می‌توانند از طریق میز خدمت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی تاکید کرد : یکی از اقدامات و تسهیلاتی که شهرداری برای شهروندان در این زمینه قرار داده، فعال کردن میز خدمت الکترونیکی به نشانی My.isfahan.ir است که افراد با مراجعه به آن و به صورت الکترونیکی و در چارچوب مقررات درخواست خود را در خصوص مجوز نصب داربست و ایستگاه‌های نما و نوا اعلام کرده و پس از بررسی مجوز صادر می‌شود و نتیجه آن به فرد متقاضی اعلام می‌شود.

کد خبر 512919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.