خطیب زاده: ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس متعهد است

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن بیانیه بی‌اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا، گفت: ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس متعهد است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در واکنش به بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیای خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: بیانیه بی اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را که طی آن اتهامات بی‌اساسی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این حادثه تنها چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران سناریوسازی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: اینگونه سناریوسازی‌های بی پایه که غالباً رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوه ساختن فضا طراحی می‌شود و متأسفانه مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه گیری‌های غیر واقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد.

خطیب زاده ادامه داد: در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه‌هایی در مقاطع مختلف از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد.

وی تاکید کرد: ایران به تأمین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملاً متعهد است و آن‌را جزئی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته جمعی در منطقه می‌باشد و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.

کد خبر 512918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.