تاثیر واکسن کرونا بر بهبودیافتگان از بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر آلوده شدن به ویروس کرونا حتی در میان بهبودیافتگان از بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیر واکسن کرونا بر پیشگیری از بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت صدها فرد که در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در میان افرادی که واکسن را دریافت نکرده‌اند ۲.۳۴ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند بیشتر از افراد واکسینه نشده ایمن خواهند بود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) بر اهمیت دریافت واکسن کرونا تاکید کرده و اعلام کرده است که حتی بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ نیز باید واکسن مورد نظر را دریافت کنند. با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا در سراسر دنیا، بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا دریافت واکسن است.

شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شده است تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و افراد بستری شده در بیمارستان در مناطقی با کمترین میزان واکسیناسیون افزایش یابد. به گفته پژوهشگران، هنوز مشخص نیست که ایمنی طبیعی ایجاد شده پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ تا چه زمانی پایدار است بنابراین لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 512875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.