کرونا مشکلات خانواده را افزایش داد

یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: بیماری کرونا مستقیماً روی مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار بوده است.

علی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با معضلات خانواده در دوران کرونا، اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم قبل از شیوع ویروس کرونا در وسایل اجتماعی و وضعیت خانواده‌ها وضعیت ایده‌آلی داشتیم اما بیماری کرونا و قرنطینه در سه بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مستقیماً تأثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: در قسمت مالی شاهد افزایش بیکاری سرپرست خانواده‌ها بوده‌ایم و هنگامی که مسائل مالی در میان باشد پرخاشگری اعضای خانواده هم وجود دارد. به واسطه همین موضوع آمار طلاق به طور نسبی افزایش یافته است به عنوان مثال کارگران و پیمانکاران تالارهای پذیرایی از شغل‌های آسیب دیده‌ای هستند که بیشتر دچار تعطیلی بودند.

این روانشناس و مشاوره خانواده ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز برای افراد خانواده فرصتی برای ادامه کارهای فرهنگی باقی نمانده است و کمرنگ‌تر از همیشه جلوه‌نمایی می‌کند.

انصاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی برای مسافرت و بومگردی و تعطیلی بخش اعظمی از اماکن تفریحی و ورزشی، بخش اجتماعی جامعه و مشاغل هم آسیب‌های جدی دیده است.

وی اشاره کرد: تعداد معدودی از خانواده‌ها که کسب و کار اینترنتی داشتند در این دوران تا حدودی به کار خود رونق دادند اما در سوی مقابل خانواده‌هایی بودند که از شدت فشار اقتصادی و افزایش هزینه‌های روزمره، فرزندان‌شان ترک تحصیل کرده‌اند در این میان تنها شهرهای محروم هم اینگونه نبودند و شهرهای پرجمعیت همچون اصفهان هم در این بین دیده می‌شود.

کد خبر 512849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.