انگلستان میزبان قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در جهان

اعضای شورای شهر منطقه کمدن لندن ادعا کرده‌اند که به زودی طرحی جامع در اختیار سایر مناطق پایتخت انگلستان و شهرهای سراسر جهان قرار خواهند داد تا مدیران هر بخش بتوانند به کنترل استاندارد کیفیت هوا در زمان واقعی بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کمدن لندن در حال نصب متراکم‌ترین و قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در سراسر منطقه هستند و در نظر دارند به عنوان الگویی برای سایر مناطق شهر و حتی شهرهای جهان عمل کنند و از این طریق رفاه و سلامت را برای عموم مردم به ارمغان آورند. در حال حاضر متخصصان کیفیت هوا از نصب ۲۵۰ سنسور کیفیت در سراسر منطقه خبر داده‌اند که این اقدام قرار است با همکاری اعضای شورای شهر کمدن و مؤسسه غیر انتفاعی هوای پاک منطقه محقق شود.

مدیران کمدن مدعی شده‌اند که به زودی شبکه‌هایی از حسگرهای کنترل هوا ارائه خواهند داد که از شفافیت ۱۰۰ برابر بیشتر از نوع موجود برخوردار است ضمن اینکه به میزان ۶۰ برابر منظم‌تر از حسگرهای امروزی عمل خواهد کرد. این سنسورها از طریق جمع‌آوری داده‌ها در هر دقیقه، مسائل و مشکلات به وجود آمده را در نزدیک‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌دهد و از تأخیر اعمال اقدامات برای کاهش آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوای دنیا به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تمام منطقه با هر میزان آسیب‌پذیری نسبت به هوا را تحت پوشش قرار دهد ضمن اینکه در مراکز مختلف نظیر مدارس، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تقاطع پرتردد کمدن نیز قابل نصب است.

انگلستان میزبان قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در جهان

سنسورهای جدید، میزان انواع آلاینده‌های موجود در هوا نظیر ذرات معلق و گازهای سمی مانند دی اکسید نیتروژن، کربن و اوزون را اندازه می‌گیرد و جالب اینکه داده‌های دقیقی را در مورد دما و رطوبت هوا به تصویر می‌کشد که همه این اطلاعات می‌تواند مدیران یک شهر را از کیفیت هوا در هر بخش آگاه کند. این داده‌ها در واقع برای تمام ذینفعان نظیر مردم عادی، اعضا شورای شهر، مدارس، اداره‌ها، مراکز درمانی، بخش‌های تجاری و مهمان‌نوازی و جوامعی مزایایی دارد که به هر طریقی بهبود کیفیت هوا در منطقه را عاملی برای تامین رفاه یا تحقق پیشرفت خود فرض می‌کنند.

پیش از این، شهروندان بسیاری خواهان بهبود کیفیت هوا در محل زندگی خود شده بودند چرا که بحران آلودگی را عاملی مهم برای آسیب‌پذیری خود در مقابل پاندمی کرونا می‌دانستند. در همین راستا، مدیران منطقه تلاش کردند آگاهی عمومی را از خطرات ناشی از آلودگی هوا بر سلامت افزایش و رویکردهایی در اختیار آنان قرار دهند که به بهترین شکل ممکن در بهبود رفاه آنان مؤثر واقع می‌شود.

انگلستان میزبان قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در جهان

بدون شک، ایجاد متراکم‌ترین و قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در کمدن می‌تواند مهم‌ترین نقش را در حفظ سلامت عمومی ایفا کند چرا که مردم را از منابع آلودگی هوا در سراسر منطقه آگاه می‌سازد و آن‌ها را به اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر سوق می‌دهد.

مدیران ادعا کرده‌اند که تا چند ماه آینده سراسر کمدن را به حسگرهای جدیدی مجهز خواهند کرد به این امید که بتوانند گام بلندی در بهبود کیفیت هوای منطقه بر دارند و ایده خود را نیز در اختیار برنامه‌ریزان سایر شهرهای کشور و جهان قرار دهند. انتظار می‌رود که پس از نصب این سنسورها و افزایش آگاه‌سازی مردم از میزان کیفیت هوا، شهروندان به عنوان مثال در انتخاب نحوه تردد و حتی مسیرهای رفت و آمد خود آگاهانه‌تر عمل کنند تا جوامع آسیب‌پذیر کمتر در معرض تهدیدهای ناشی از ذرات معلق در هوا قرار بگیرند.

انگلستان میزبان قدرتمندترین شبکه حسگر کیفیت هوا در جهان

مدیران کمدن به خوبی از اهمیت افزایش آگاهی مردم از خطرات ناشی از آلودگی هوا باخبر هستند و قرار دادن داده‌های سنسورهای جدید را بخشی ضروری در پروژه جدید خود می‌دانند. در همین راستا، سنسورها با فاصله کم از یکدیگر قرار خواهد گرفت تا دسترسی به داده‌های تمام مناطق به راحتی امکان‌پذیر شود. این حسگرهای قدرتمند روی ساختمان‌ها، سیستم‌های روشنایی و سایر زیرساخت‌های مناسب منطقه نصب خواهد شد و امکان دسترسی به داده‌ها را به صورت دقیقه‌ای و با آگاه‌سازی از کوچک‌ترین تغییرات ممکن فراهم خواهد آورد.

کد خبر 512809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.