آزادی تعداد زیادی از بازداشتی‌های اعتراضات خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در جریان اعتراضات خوزستان، تعدادی از اغتشاشگران بازداشت شدند که در میان آنها افراد بی‌گناه که صرفاً به دلیل کم آبی و مشکلات ناشی از آن دست به اعتراض قانونی زده و بدون هیچ سوء نیتی در اعتراضات حاضر بودند، حضور داشتند که با پیگیری‌ها، همه آن‌ها آزاد شدند.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تحولات اخیر خوزستان اظهار کرد: در چند هفته گذشته، کم آبی ضرر و زیان‌هایی بسیاری به کشاورزان و دام داران خوزستان وارد کرد که سبب اعتراض آن‌ها شد؛ اعتراضاتی که کاملاً منطقی و به حق بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شرایط نسبت به روزهای گذشته آرام‌تر شده است، گفت: در جریان اعتراضات مردم خوزستان، عده‌ای فرصت طلب اقدام به ارتکاب کارهای خلاف قانون و اغتشاش کردند و اعتراضات قانونی و مسالمت‌آمیز مردم را تحت‌الشعاع قرار دادند که باید با آنها مطابق قانون برخورد شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان این حوادث، تعدادی از اغتشاشگران بازداشت شدند که در میان آنها افرادی بی‌گناه که صرفاً به دلیل کم آبی و مشکلات ناشی از آن دست به اعتراض قانونی زده و بدون هیچ سوءنیتی در اعتراضات حاضر بودند، حضور داشتند که با پیگیری‌های شده، همه آن‌ها آزاد شدند زیرا اقدام مجرمانه‌ای انجام نداده بودند.

حسینی در خصوص سکوت نمایندگان خوزستان در این ایام گفت: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس وظیفه داریم در موارد اینچنینی و در چارچوب قانون در کنار مردم بایستیم؛ اعتراض به کم آبی جدای از مطالبات مردم نبوده و از روز اول حضور در مجلس، پیگیر این مسئله هستیم.

وی با اشاره به ارجحیت داشتن مطالبات مردم خوزستان در زمینه بی آبی گفت: اولین نطق من در مجلس شورای اسلامی در خصوص کم آبی استان خوزستان بود و هرکدام از نمایندگان استان نیز که نوبت تذکر شفاهی یا نطق داشتند پیگیری موضوع آب و کم آبی استان جز اولویتشان بوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه بیشترین پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص آب استان بوده است، گفت: این مجمع، بیشترین مطالبات، مکاتبات، تذکرات و سوالات را از مسئولان مربوطه داشته و بیشترین شکایات را هم علیه مسئولان امر در نهادهای نظارتی، داشته است.

کد خبر 512805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.