عقب ماندگی شهرها ناشی از غلبه نگاه جناحی است

امام‌جمعه خوانسار گفت: شوراها در برنامه ریزی‌ نباید تحت لوای جناح‌های سیاسی تصمیم بگیرند چون عامل عقب ماندگی شهرها، غلبه نگاه جناحی است، شوراها در توزیع امکانات و اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر و روستا، عادلانه رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خوانسار با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور، اظهار کرد: مردم در مسیر تحول اقتصادی و رفع مشکلات کشور به دولت کمک کنند، زیرا این عامل در تحقق تحول اقتصادی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند به نیازها و مطالبات جامعه جامه عمل بپوشاند، لذا پشتیبانی مردم شرط نخست موفقیت دولت است.

امام‌جمعه خوانسار گفت: مشکلات با استفاده از امکانات و استعدادهای نیروی انسانی داخلی قابل حل است، امیدواریم دولت جمهوری اسلامی تحول اقتصادی را به کمک مردم رقم بزند تا جامعه آرامش اقتصادی پیدا کند.

خواجه‌کریمی با اشاره به تشکیل هیئت رئیسه شورای ششم، گفت: کار شورا برنامه‌ریزی برای تعالی و توسعه شهر و روستاها به دور از تفکرات جناحی است. کار شوراها فقط توسعه فضای سبز و ساماندهی مبلمان شهری نیست، بلکه فرهنگ سازی برای رشد و تعالی شهروندان هم بسیار مهم است.

وی گفت: خدمت خالصانه کار آسانی نیست، شوراها نباید در برنامه ریزی تحت لوای گروه‌ها و جناح‌های سیاسی تصمیم‌گیری کنند، چون عامل عقب ماندگی شهرها نگاه جناحی است، شوراها در توزیع امکانات و اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر و روستا عادلانه رفتار کنند.

امام‌جمعه خوانسار گفت: شورای ششم شهر خوانسار بدون نگاه سیاسی و جناحی برای توسعه و ترقی شهر کار کند تا اعضا در پایان کار کارنامه موفقی ارائه کنند.

خواجه‌کریمی با اشاره به تأسیس شورای تبلیغات اسلامی، گفت: این شورا، هماهنگ کننده راهپیمایی‌های ملی است و حرکت‌های انقلابی و مردمی به منظور پاسداری از ارزش‌های انقلاب را سازمان می‌دهد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن دهه ماه محرم و اینکه یکی از جلوه‌های نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مؤمنان باید امر به معروف و نهی از منکر کنند چون برجستگی ما مسلمانان به اجرای این فریضه است و اگر مُنکر این عمل مهم شویم عاقبت خوشی در پیش رو نخواهیم داشت.

کد خبر 512683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.