جایزه ملی "کارلوس جی فینلای" به رئیس انستیتو پاستور ایران اهدا شد

عضو کمیته علمی کووید ۱۹ گفت: کوبا، جایزه ملی کارلوس جی فینلای را به دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران به دلیل مشارکت در آموزش، پژوهش و فعالیت‌های علمی دو کشور اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در اینستاگرام خود نوشت:

" کوبا، جایزه ملی کارلوس جی فینلای را به دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران به دلیل مشارکت در آموزش، پژوهش و فعالیت‌های علمی دو کشور اعطا کرد.

شورای دولتی کوبا طبق فرمان شماره ۲۸۱ ریاست جمهوری، جایزه ملی کارلوس جی فینلای را به پاس همکاری‌های مشترک علمی و فناوری دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران به وی عطا کرد و در این رابطه بر اهمیت مشارکت این دانشمند ایرانی در تکمیل موافقت نامه‌های انتقال دانش فنی و فناوری در حوزه واکسن تاکید شده است.
پیش از این، پیشنهاد اعطای این جایزه ملی از سوی وزیر علوم، فناوری و محیط زیست کوبا دکتر آلبا رزا پرز، به پاس همکاری‌های علمی و فناوری انستیتو پاستور ایران و دکتر علیرضا بیگلری در توسعه واکسن Soberana 02 و انجام مطالعات بالینی مرحله III این نامزد واکسن و سپس تأیید استفاده اضطراری از این محصول در ایران به شورای دولتی کوبا ارائه شده بود.
طبق اعلام وبدا، شورای دولتی به ریاست رئیس جمهور این کشور، نشان ملی کارلوس جی فینلای را به سبب شایستگی‌ها و مشارکت در توسعه علوم طبیعی یا اجتماعی کوبا و پیشرفت‌های علمی در خدمت بشریت به شخصیت‌های علمی ملی و خارجی اهدا می‌کند. "

جایزه ملی "کارلوس جی فینلای" به رئیس انستیتو پاستور ایران اهدا شد

کد خبر 512682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.