عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۴ مردادماه

در این بسته خبری از برقراری بیش از ۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ سمنان تا وضعیت اوراق صکوک شهرداری شهرکرد و بهره‌برداری از گرمخانه شهرداری شهریار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

اجرای ۵ پروژه زیرسازی، لکه‌گیری و آسفالت در منطقه ۲ شهرداری قدس

مهدی عزیزی، مدیر منطقه ۲ شهرداری قدس از تداوم طرح ساماندهی معابر عمومی این منطقه با اجرای عملیات لکه‌گیری نوار حفاری و آسفالت بلوارهای تولیدگران، شهید کلهر، امام خمینی (ره) و خیابان‌های خاکسار و شهید باهنر در این منطقه خبر داد.

بهره‌برداری از سورتمه گرگان تا پایان پاییز

عبدالرضا داد بود، شهردار گرگان گفت: لوازم سورتمه توسط شرکت سازنده در کشور چین ساخته شده و تا یک ماه دیگر برای ارسال به کشور بارگیری می‌شود. پیش بینی می‌شود سورتمه تا پایان پاییز به بهره برداری برسد.

بهره برداری از طرح‌های شهری زنوز

کف سازی هفت هزار مترمربع پیاده راه‌های سطح شهر زنوز با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، مجتمع خدماتی و رفاهی شهرداری زنوز به مساحت ۳۲۰ مترمربع با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، بهسازی جداول و نصب چراغ‌های روشنایی شهر زنوز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و فاز دوم سیستم پایش تصویری شهر زنوز با ۳۹ دوربین کنترلی و نظارتی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از طرح‌های شهری مورد بهره برداری زنوز است.

نوسازی و زیباسازی بافت‌های حاشیه‌ای خرم‌آباد

محمد شریفی‌مقدم، شهردار خرم‌آباد از آغاز عملیات اجرایی بازگشایی و نوسازی و زیباسازی بافت‌های حاشیه‌نشین منطقه اسدآبادی تا کرگانه خبر داد.

تعطیلی آرامستان‌های شهرکرد تا اطلاع ثانوی

سید اکبر نوربخش رضایی، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشاره به اعلام وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا گفت: تمامی آرامستان‌های شهرکرد شامل بهشت رحمت، بهشت دو معصوم، مهدیه، اشکفتک و چالشتر بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری تا اطلاع بعدی تعطیل است.

بهره‌برداری از گرمخانه و مدد سرای شهرداری شهریار

بهروز کاویانی، شهردار شهریار گفت: این پروژه به مساحت ۲۸۵۰ متر مربع و زیر بنای ۱۰۸۰ متر مربع، دارای سالن اصلی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، ۶ سوئیت اقامتی، یک اتاق مشاور روانشناسی، دو اتاق اداری و ۴ سرویس حمام و بهداشتی و آشپزخانه و محوطه باز است.

برقراری بیش از ۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ سمنان

سعید اسمعیل پور، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: در تیر امسال سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۲ هزار و ۷۹ تماس با سامانه ۱۲۵ پاسخ داد که از این میزان تماس با مجموع ۸۰ ساعت و ۵ دقیقه عملیات اطفا و امداد و نجات و میانگین ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داد.

وضعیت اوراق صکوک شهرداری شهرکرد

بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک متعلق به این شهرداری هنوز جذب نشده است، گفت: این مبلغ از اعتبارات ملی برای خرید ۱۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شهرکرد اختصاص یافته که به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها در پذیرفتن عاملیت این اعتبار، هنوز جذب نشده است اما همچنان فرصت جذب وجود دارد.

تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهرداری مال‌خلیفه

داوود امیری، شهردار مال‌خلیفه از تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهرداری این شهر خبر داد و گفت: با کمبود برق در کشور کارخانه‌های سیمان تعطیل شد که به تبع این موضوع در شهر مال خلیفه اصلاً سیمان وجود ندارد و کار به دلیل نبود سیمان متوقف شد زیرا پیمانکاران سیمان ندارند.

رنگ آمیزی حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمربع از گذرگاه‌های عرضی قزوین

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمربع از گذرگاه‌های عرضی سطح شهر رنگ آمیزی شده است.

کد خبر 512521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.